افتتاح خانه حمایتی معلولان ذهنی و بیماران روانی در شیروان

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی و جمعی از مسئولان شهرستانی، خانه حمایتی معلولان ذهنی مرحوم خرسندی و خانه حمایتی بیماران روانی شمیم مهر در شیروان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در آیین افتتاح طرح های مزبور گفت: سازمان بهزیستی کشور با توجه به رویکرد فعالیت خانواده محوری و کوچک ‌سازی مراکز تجمعی شبانه‌ روزی و همچنین توجه به رعایت حقوق معلولین قصد دارد خانه‌های کوچک حمایتی و گروهی را برای معلولان ذهنی، جسمی، بیماران روانی مزمن و سالمندان گسترش دهد.

محسن توحیدی مقدم اظهارکرد: از این طریق خدمات بهینه‌ای به شیوه منسجم در محیطی عاطفی، اجتماعی و آموزشی مناسب در خانه‌هایی مشابه منازل عادی ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف بهزیستی، بهره‌مندی معلولان از خدمات آموزشی حرفه‌ای و حتی تحصیلی و شغلی است تا در صورت وجود بستر مناسب به سطحی ازتوانمندی و استقلال برسند، در این شهرستان ۶ خانه حمایتی افتتاح و راه اندازی شده است.

 مدیر اداره بهزیستی شیروان هم با اشاره به طرح های مزبور گفت: ظرفیت هر خانه ۱۰ نفر است که مساحت هر مرکز، ۱۵۰ متر مربع می باشد و برای هر کدام از طرح ها، سه میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

علی اکبر آرام اظهارکرد: این شهرستان دارای ۸۸۹ پرونده معلولان ذهنی و  ۴۴۰ پرونده معلولیت اعصاب و روان است.

کد خبر 1749295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha