انقلاب اسلامی نظریه عدالت اجتماعی را ذیل حکومت اسلامی بازتعریف کرد

مرتضوی گفت: انقلاب اسلامی نه در درون مرزها بلکه انقلابی اثرگذار در نظام سیاسی جهان است قدرت و نظریه عدالت اجتماعی را ذیل حکومت دینی و ولایت فقیه بازتعریف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، سیدصولت مرتضوی امروز (یکشنبه ۲۲ بهمن) در سخنرانی پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرکرد با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن نماد انسجام ملت و خواست یک ملت در مقابل اراده جهانیان است، افزود: بر کسی پوشیده نیست که جهان استکبار از غرب تا شرق پشتیبان نظام ستم‌شاهی بود اما امام امت بساط استکبار را در هم پیچید و این انقلاب همچنان با رهبری ولی‌فقیه و همراهی مردم به راه خود ادامه می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن سال ۵۷ روز پایان وابستگی به بیگانگان و رهایی از اسارت بود، اظهار داشت: امام در ابتدای زمامداری‌اش به ۲ رکن اساسی یعنی استقلال و آزادی مردم را بشارت داد و استقلال جمهوری اسلامی ایران در کمتر ملتی و کمتر کشوری قابل مشاهده است.

مرتضوی تصریح کرد: دهه فجر امسال مقارن با عید سعید و بزرگ مبعث بود، بعثت نبی مکرم اسلام (ص) هدیه خداوند به عالم بشریت و هدایتگر انسان از ظلمت به نور است.

وزیر تعاون یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با کارگزاران نظام به مناسبت عید مبعث داشتند فرمودند بعث ۲ رکن داشت رکن دعوت که الهی بود و رکن اجابت مردمانی که حق طلب بودند و ایشان در ادامه فرمایشات خود عنوان کردند؛ انقلاب اسلامی ما هم تداوم بعثت است.

مرتضوی با تبریک فجر ۴۵ انقلاب اسلامی، افزود: چهار دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد و امت خداجوی همواره در صف اول بوده‌اند و در جبهه‌های علیه استکبار و خودکفایی و خوداتکایی و در فتح قله‌های دانش مبارزه کردند.

وی به مناسبت‌های روز ۲۰ بهمن نیز اشاره کرد و گفت: در ۲۰ بهمن بیعت همافران ارتش و بیعت بختیاری با امام راحل را شاهد بودیم که بیعت همافران بستر پیروزی زودهنگام انقلاب اسلامی را فراهم کرد و بیعت لرهای بختیاری هم در تسریع سقوط حکومت بختیار موثر بود و بستر پیروزی انقلاب را فراهم کرد.

مرتضوی با بیان اینکه بعد از ۴۵ سال از حکومت اسلامی به طور میانگین هر سال یک بار انتخابات در کشور برگزار شده است، اظهار داشت: این نشان می‌دهد مردم در ایران اسلامی سرنوشت خود سهمیم هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی سن امید به زندگی از ۵۶ سال به ۷۵ سال رسیده است و گستره علم و دانش درجای جای کشور پهن شده است و امروز سخت ترین اعمال جراحی در دورترین نقطه کشور انجام می گیرد.

مرتضوی به پیشرفت‌های کشور در حوزه دفاعی و نظامی نیز اشاره کرد و گفت: این پیشرفت‌ها سبب شده تا دشمنان ما گزینه ای جز مذاکره توأم با حفظ عزت ایران روی میز خود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر جمهوریت نظام اسلامی است، یادآور شد: علاوه بر آن انتخابات حق مردم است و رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد مشارکت، رقابت، صحت انتخابات و مشارکت را برای آن تعریف کرده‌اند.

کد خبر 1749479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha