نمایشگاه کتاب در تیران برپا می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: نمایشگاه کتاب در این شهرستان با مشارکت دستگاه های فرهنگی برپا می شود.

«علی معینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به برنامه های فرهنگی در توسعه فرهنگ مظالعه اشاره کرد و اظهارداشت: برپایی نمایشگاه های کتاب روستایی و شهری در مناسبت های مختلف سال برای عرضه کتب مناسب به علاقه مندان و ایجاد جریان مطالعه از جمله اقدامات این حوزه در تیران و کرون است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: نمایشگاه کتاب با گستردگی و تنوع موضوعات کتب از ۲۴ بهمن در مرکز شهرستان برپا می شود که به مدت دو هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در محل کانون فرهنگی و تربیتی شهید بهشتی برپا شده، خاطرنشان کرد: تخفیف بیش از ۵۰ درصدی برای دانش آموزان و اهالی فرهنگ و هنر پیش بینی شده است.

معینی با بیان اینکه تنوع موضوعی در عناوین کتب نمایشگاه وجود دارد، تصریح کرد: این رویداد فرصتی برای بهره مندی از کتاب برای مطالعه نسل جدید و خانواده ها خواهد بود که اگر خانواده ها به همراه فرزندان خود در این نمایشگاه حاضر شوند نتایج آن در تربیت کودکان و نوجوانان دیده خواهد شد.

وی به برنامه ها و طرح های کتابخوانی اشاره کرد و اذعان داشت: باشگاه کتابخوانی، مسابقه خلاصه نویسی و کتابخوانی و تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر فعالیت های حوزه کتابخوانی است که در تیران و کرون انجام می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون تقویت کتابخانه مدارس برای فرهنگ مطالعه را مهم خواند و اذعان داشت: حضور دانش آموزان در رویدادهای کتاب و افزایش منابع کتاب در آموزشگاه ها می تواند این فرهنگ را توسعه بدهد.

وی راه اندازی کتابخانه مساجد را در تسهیل دسترسی به منابع کتاب مهم خواند و یادآورشد: تقویت منابع کتاب این کتابخانه ها لازم است تا با روزآمدی کتاب جذابیت مطالعه صورت بگیرد.

کد خبر 1749503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha