تکمیل پروژه مرمت و بهسازی حرم علی ابن مهزیار اهوازی تا اواسط سال آینده

حجت‌الاسلام خاکباز، با تشریح آخرین وضعیت پروژه مرمت و بهسازی حرم علی ابن مهزیار اهوازی گفت: تلاش می‌کنیم حتی‌الامکان تا اواسط سال ۱۴۰۳ کار مرمت و بهسازی داخل حرم و بیرون حرم به پایان برسد.

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش بحث مرمت و بازسازی بقعه علی ابن مهزیار اهوازی شکل گرفت که در سال‌های گذشته اقدامات عمرانی صحن، سرا، گلدسته و گنبد و طراحی اولیه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، افزود: در سال‌های گذشته به دلیل وسعت زیادی که عملیات آن داشت و به دلیل نبود اعتبار، با وقفه بسیار زیادی مواجه شد و کار به کندی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بقعه علی ابن مهزیار اهوازی با بنای بسیار بزرگ و فاخر، ابعاد صحن، سرا، گلدسته و گنبدی بزرگ دارد که سازمان اوقاف و امور خیریه نتوانست در وقت و زمان مشخص این پروژه بزرگ را تمام کند.

حجت‌الاسلام خاکباز، عنوان کرد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سعی ما بر این بوده که حتی‌الامکان تا اواسط سال ۱۴۰۳ کار مرمت و بهسازی داخل حرم و بیرون حرم تکمیل شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر داخل حرم از کار محراب، ضریح، داخل گنبد، کف و بدنه تمام شده و یک بنای فاخر به حساب می‌آید اما سیستم خنک کننده آن در حال اجرا است که بنا داریم بتوانیم تا پایان فروردین‌ماه سال آینده راه‌اندازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با بیان اینکه نماکاری ۲ ضلع بیرون ساختمان آن رو به اتمام و گنبد هم کامل تکمیل شده است ادامه داد: دغدغه ما بر روی بحث تکمیل ۲ گلدسته‌ای است که در ضلع روبه‌روی خیابان نهج‌البلاغه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هر گلدسته یک پروژه عظیم بود و هزاران کیلو آهن مصرف کرده است اضافه کرد: بر این باور هستیم که باید کار کاشی‌کاری و نرم افزاری این ۲ گلدسته هم به اتمام برسد که با جدیتی که در سال ۱۴۰۲ وجود داشت، کار آهن‌کشی هر ۲ گلدسته به پایان رسیده و خوشبختانه وارد فاز نرم‌افزاری کاشی‌کاری شده‌ایم.

حجت‌الاسلام خاکباز، با بیان اینکه قصد داریم بتوانیم تا اواخر بهار ۱۴۰۳ کار ۲ گلدسته را به پایان برسانیم ابراز کرد: مسئله‌ای که ما را در این بنا زجر می‌دهد، نبود اعتبار است چرا که نذورات ضریح کفاف مخارج خود ضریح را نمی‌دهند.

وی افزود: باید سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌های اداری، نفت و پتروشیمی که در این استان هستند و دیگر دستگاه‌ها که از لحاظ مالی تمکن خوبی دارند، پروژه را به عنوان یک پروژه فرهنگی، دینی و مذهبی ببینند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود دیدگاه ما به این بقعه مانند دیگر اماکن زیارتی از جمله شاهچراغ در شیراز باشد و همه مسئولان و دست‌اندرکاران پای کار بیایند و همتی به خرج دهند تا بتوانیم با اعتبار بسیار خوبی کار عملیاتی این بنای عظیم فرهنگی را در اسرع وقت به اتمام برسانیم.

وی یاد آور شد: قبور ائمه، امامزادگان، صالحین و بزرگان دین مبین اسلام باید به فراخور شأنیت و منزلت آنها بنا شوند.

کد خبر 1749554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha