مراسم محوری بزرگداشت روز جانباز در بیرجند برگزار می شود

طالبی با بیان اینکه بزرگداشت مقام جانباز در سطح خراسان جنوبی برگزار می‌شود، گفت: مراسم محوری گرامیداشت روز جانباز در مرکز استان همزمان با چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه در فرهنگسرای شهربیرجند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی صبح امروز ( ۲۳ بهمن) در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: مراسم چهلمین سالگرد شهدای کرمان پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۴:۳۰ با حضور مردم در قطعه دو گلزار شهدای بیرجند برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: یک درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرایی باید صرف فرهنگ ایثار و شهادت شود ضمن اینکه برنامه‌های اجرایی باید به تایید دستگاه تخصصی برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه امنیت و پیشرفت کشور به برکت خون شهداست که از بالاترین سرمایه خود در راه وطن گذشتند، گفت: هر اقدامی در راستای ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان موضوع اعتقادی و تکلیف شرعی مدنظر همه مدیران و دست اندرکاران باشد.

طالبی با اشاره به گلایه‌های مردم نسبت به حذف تصاویر شهدا از تابلوی معابر بیرجند ادامه داد: در این زمینه به شهرداری تذکر داده می‌شود و با توجه به اینکه برخی تابلوهای سطح شهر به معرفی مشاهیر اختصاص یافته که انتظار است حداقل نیمی از آنها برای شهدا باشد.

وی بیان کرد: اگر شهدا جانفشانی نمی‌کردند اوضاع ایران از برخی کشورهای منطقه بدتر بود لذا ایران به برکت خون شهدا سربلند شده و هیچ ابرقدرتی جرات ندارد کوچکترین تجاوزی انجام دهد برای همین هم به گروهک‌های تکفیری متوسل و ترور کور انجام می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: مراسم محوری گرامیداشت روز جانباز در مرکز استان همزمان با چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای شهربیرجند برگزار خواهد شد.

طالبی تأکید کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌ محور به منظور قدردانی از چهار هزار جانباز  استان با برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها انجام خواهد شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزود: مردم همواره به خاطر نظام و انقلاب در مناسبت‌های مختلف حضور پر رنگ داشته‌اند و حل مشکلات را نیز از مسئولان درخواست دارند.

ابوالفضل نوفرستی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار کرد: چهار هزار جانباز در این استان وجود دارد که بزرگترین جامعه ایثارگری را تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده لذا یادواره‌های شهدا در سطح برگزار خواهد شد.

نوفرستی با بیان اینکه  امسال ۳۰ درصد بیش از برنامه تکلیفی، طرح سپاس در استان انجام شده است، افزود: دیدار با جانبازان با درصد پایین هم از باید سوی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد.

کد خبر 1749579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha