«پویش من ادبجو هستم» در شهرجدید امیرکبیر اجرا شد

کارخانه گفت: به یاد نخستین شهید دانش آموز انقلاب اسلامی در استان مرکزی پویش فرهنگی «من ادبجو هستم» با همکاری مدرسه اجتماع محور دکتر حسابی همزمان با دهه فجر به مرحله اجرا در آمد.

مهری کارخانه، مسئول دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر با اشاره به اجرای  «پویش من ادبجو هستم» در شهرجدید امیرکبیر، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: به یاد نخستین شهید دانش آموز انقلاب اسلامی در استان مرکزی پویش فرهنگی «من ادبجو هستم» با همکاری مدرسه اجتماع محور دکتر حسابی همزمان با گرامیداشت ۴۵ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر به مرحله اجرا در آمد.


 وی افزود: در این پویش فرهنگی که برای، نخستین بار در شهر جدید امیرکبیر برگزار می گردد هر گلدان توسط دانش آموزان ابتدایی مدرسه اجتماع محور دکتر حسابی با حرکتی خلاقانه آماده سازی شده و تصویر شهید عزیز، بر روی آنها درج می شود.


کارخانه بیان کرد: هر یک از این گلدان ها یادآور نام و خاطره نخستین شهید کودک انقلاب اسلامی در استان مرکزی بوده و دانش آموزان با شرکت در این پویش فرهنگی یاد و خاطره این شهید بزرگوار را زنده می‌کنند.


مسئول دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر ادامه داد: شهید ادبجو بزرگ مرد کوچکی ازتبار استان پر افتخار مرکزی بود که در تاریخ ۱تیرماه سال ۱۳۴۷ دیده به جهان گشود و در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۵۷ در حالی که در مقطع پنجم ابتدایی تحصیل می کرد در تظاهرات رژیم منحوس پهلوی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دعوت حق را لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


وی افزود: شهیدان گلگون کفن ما، درس ایثار و استقامت برای ما به ارمغان آورده‌اند و باید امروز شاکر و قدردان زحمات ایثارگران باشیم و فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان به ویژه نسل جدید انقلاب تبیین شود.


کارخانه بیان کرد: شهیدان ذخایر و سرمایه‌های بزرگ کشور هستند که با نثار خون و جان خود عزت، سربلندی و اقتدار را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند بنابراین اشاعه فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه موجب پیشرفت، سلامت و تعالی جامعه در زمینه‌های مختلف می‌شود.

کد خبر 1749694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha