نام ۱۱ درصد مردان خراسان شمالی به اسم «حسین» مزین است

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: حدود ۱۱.۷ درصد از مردان استان به نام مبارک امام حسین(ع) نامگذاری شده اند.

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۵۰۹ هزار و ۴۳۹ نفر از جمعیت استان را مردان تشکیل می دهند، که با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۵۹ هزار و ۷۲۷ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک حسین و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

وی خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۱ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۲۶۳ نفر از این تعداد با نام مبارک حسین و ترکیبات آن نامگذاری شده اند که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی عنوان کرد: همچنین با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۲۸ هزار و ۶۲۷ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک ابوالفضل، عباس و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا اضافه کرد: بر اساس اطلاعات ثبت احوال ۴ هزار و ۸۵۷ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک سجاد و ترکیبات آن و  زین العابدین در استان نامگذاری شده اند. 

کد خبر 1749727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha