دیدار با خانواده شهدا فرصت مغتنمی برای تجدید روحیه خدمت به مردم است

حاج علی اکبری با یادآوری اینکه خانواده شهدا و ایثارگران مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند، گفت: خانواده شهیدان با اهدای بهترین عزیزان خود در راه دفاع از انقلاب و کشور کار بزرگ و عظیمی را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اصغر حاجی علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز به همراه معاونین اداره کل و مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در دیدار با خانواده شهید نجفعلی خدایی از شهدای انقلاب که ۲۱ بهمن ماه به مقام شهادت نائل گشته است، اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برای مسئولان یک افتخار و فرصتی مغتنم و موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت است.

وی با یادآوری اینکه خانواده شهدا و ایثارگران مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند، تصریح کرد: خانواده شهیدان با اهدای بهترین عزیزان خود در راه دفاع از انقلاب و کشور کار بزرگ و عظیمی را انجام دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: باید بتوانیم جایگاه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را که عزیزان خود را تقدیم کردند برای جامعه تبیین کنیم تا قدردان زحمات آنان باشند و جامعه سپاسگزاری واقعی از فرهنگ شهید و شهادت و خانواده آنان داشته باشد.

این دیدار به مناسبت روز جانباز و دیدار با فرزند این شهید، آقای رضا خدایی از کارکنان بازنشسته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، برگزار شد.

نجفعلی خدایی فرزند هاشم در سال ۱۳۰۷ روستای آقجه پیره زنجان به دنیا آمد.اودر خانواده کشاورزپرورش یافت و در سنین نوجوانی هم اوای همپای پدر و مادر به زنجان مهاجرت کرد.

نجفعلی هر چنداز استعداد و قریحه شعر و شاعری بهره وافی داشت ولی هرگز طعم شیرین درس و دانش را نچشید. مدتی را به شغل آشپزی سپری کرد سپس به کار نقاشی روی آورد و سایه کار و تلاش را برسر همسر و دو فرزندش گستراند. با آغاز انقلاب اسلامی به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت و درتظاهرات راهپیمایی‌ها شرکت فعالانه داشت.

در یکی از تظاهرات که همراه با دیگر انقلابیون شعار می داد به دستور کهالی -رئیس وقت شهربانی- از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سریع کشان کشان خود را به کوچه ای در اطراف شهربانی رساند.نجفعلی مدت زیادی درکوچه ماند کسی از ترس گلوله های تک تیراندازان نمی‌تواند به او نزدیک شود و بر اثر خون زیاد به شهادت می‌رسد.

کد خبر 1749817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha