جشن اعیاد شعبانیه در حرم مطهر حضرت عباس(ع)+عکس

آستان مقدس عباسی، به مناسبت سالروز اعیاد شعبانیه، جشن میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) را برگزار کرده است و این جشن ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه الکفیل العالمیه، به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام حسین(ع)، برادرش ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد (ع) آستان مقدس عباسی جشن سالانه خود را برگزار می‌کند و این جشن به مدت سه روز ادامه دارد و از روز گذشته سه شنبه (۲۴ بهمن ماه) در این حرم مطهر آغاز شده است.

این جشن که در صحن مشرف به درگاه قبله حرم حضرت عباس(ع) برگزار شد و دکتر افضل الشامی، مدیر دفتر متولی شرعی آستان عباسی وتعدادی از مسئولین حرم مطهر، روسای ادارات و کارمندان آن و همچنین هیئت ها و شخصیت هایی که نمایندگان بسیاری از احزاب و جمع زیادی از زائران شرکت کردند.

جشن اعیاد شعبانیه در حرم مطهر حضرت عباس(ع)+عکس

این جشن با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط لیث العبیدی، قاری حرم حضرت عباس(ع) آغاز شد و سپس تولیت آستان سخنرانی کرد.

دکتر عباس الدده الموسوی، عضو هیئت مدیره آن، در ابتدا فرارسیدن سالروز اعیاد شعبانیه را به حاضران و امت اسلامی تبریک گفت.

جشن اعیاد شعبانیه در حرم مطهر حضرت عباس(ع)+عکس

الموسوی در سخنانی گفت: ماه شعبان یکی از ماه‌هایی است که خداوند به بندگانش ارزانی داشته است. رسول اکرم(ص) هنگامی که هلال ماه شعبان رویت می‌شد، می‌فرمود: اهل یثرب من رسول الله هستم، همانا شعبان ماه من است.

وی افزود: باید در این ماه، روح را قبل از ماه مبارک رمضان آماده کنید و ارتباط با رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را با الهام گرفتن از شخصیت انسانی ایشان و الگوگیری و پیروی از ایشان و رویکرد صالح و تعالیم پیام آسمانی او تداوم بخشید.

جشن اعیاد شعبانیه در حرم مطهر حضرت عباس(ع)+عکس

کد خبر 1749951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha