اجرای ویژه برنامه قرار دوازدهم/ آغازجشن اعیاد شعبانیه در ۳۴۱ بقعه متبرکه گیلان

حجت الاسلام تدینی از برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در ۳۴۱ بقعه متبرکه در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ‌حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه، مراسم ویژه جشن این ایام در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه جشن‌های اعیاد شعبانیه از آغاز ماه شعبان با برپایی ویژه برنامه‌های این ایام و در سالروز ولادت امام حسین (ع) در ۳۴۱ بقعه آغاز شده است گفت: این جشن‌ها با حضور مداحان و مبلغان بومی و با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) ادامه دارد.

حجت الاسلام تدینی اضافه کرد: ویژه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در سالروز ولادت امام زمان (عج) در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مولودی، مراسم وعظ و سخنرانی، برپایی ایستگاه صلواتی در ۵۴ بقعه متبرکه برای پذیرایی از مسافران و زائران، توزیع غذای نذری از عواید موقوفات و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، اجرای طرح شمیم خدمت و دائر کردن بازارچه‌های فروش صنایع دستی و محصولات خانگی در ۲۲ بقعه متبرکه از جمله برنامه‌های اعیاد شعبانیه به ویژه جشن نیمه شعبان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: اجرای ویژه برنامه قرار دوازدهم و توزیع بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان در بقاع متبرکه ۱۳ شهر استان، برگزاری مسابقه‌های ورزشی و راهپیمایی خانوادگی، راه‌اندازی خیمه معرفت و اجرای طرح ویزیت رایگان از دیگر برنامه‌های اعیاد شعبانیه است.

ماه شعبان به سبب میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) از ماه های جشن و سرور شیعیان است.

استان گیلان بیش از ۹۴۰ بقعه متبرکه دارد.

کد خبر 1749953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha