توان خود را بر روی صادرات محصولات فرهنگی گذاشته‌ایم

سرپرست امور فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان تمام توان خود را بر روی صادرات محصولات فرهنگی و هنری گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی حسین‌زاده‌یزدی، سرپرست امور فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بخش فرهنگ و صادرات محصولات این بخش از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان برنامه و بودجه است، عنوان کرد: دولت نیز همت بسیاری بر روی صادرات محصولات فرهنگی گذاشته است.

وی با تأکید بر اینکه صاردات محصولات فرهنگی می‌تواند برای رفاه اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی گره‌گشا باشد، گفت: از به دلیل وجود غنا و قدمت بالای فرهنگی در کشور ما، محصولات متنوع و ارزشمندی قابل ارائه است که این امر سبب رونق صادرات و ارزی آوری برای کشور خواهد شد.

انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود

این مقام سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود. ابتدای انقلاب فرهنگی هم با این موضوع رقم خورد که اندیشه‌های امام راحل(ره) و اندیشه‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی به تمام نقاط دنیا صادر شد. انشاءالله محصولاتی که مروج این تفکر است را بنا داریم تقویت کنیم.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد فرهنگ که یکی از محورهای نخستین جایزه ملی پژوهش‌های برتر فرهنگی بین‌المللی است، بیان کرد: با صادرات این محصولات - چه در قالب فیلم و چه در قالب کتاب باشد - اتفاق‌های خوبی را برای اهالی هنر می‌توانیم به ارمغان بیاوریم. بر همین اساس، در حوزه اقتصادی هم خبرهای خوبی برای مردم خواهیم داشت.

حسین‌زاده‌یزدی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توان خود را در حیطه صادرات محصولات فرهنگی گذاشته است. ما هم وظیفه داریم برای افرادیکه در جای جای کشور هستند و استعداد هنری دارند یا در عرصه پژوهش‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند، زمینه‌ها را فراهم کنیم که این استعدادها شکوفا شوند.

این مقام سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، عدالت فرهنگی است و هدف از آن، این است که بستر فعالیت فرهنگی و ایجاد کسب و کار در این حوزه، برای همه مردم فراهم شود.

حسین‌زاده‌یزدی گفت: در این حیطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های مرتبط با آن، قدم‌های بزرگی در جهت رسیدن به عدالت فرهنگی و دستیابی به توانمندی‌های اقتصادی از طریق فرهنگ برداشته‌اند و ما هم از این اقدام‌ها حمایت می‌کنیم.

شایان ذکر است، نخستین جایزه ملی پژوهش‌های برتر روابط فرهنگی بین‌المللی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیری رضا ملکی، اسفندماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 1750016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha