اولین همایش دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در استان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی گفت: اولین همایش دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با حضور ۲۰۰ کارآفرین و صاحبان صنایع در ارومیه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، رسول خداویردی‌وند، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک ترجمانی از علم و کسب و کار است که به یکدیگر پیوند خورده است و تربیت تکنسین ماهر و دانش‌آموخته کارآفرین جزو اهداف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود و در همین راستا در حال حاضر در مقطع کاردانی ۵۶ رشته و در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۴۸ رشته در ۴ دانشکده استان تدریس می‌شود.

وی افزود:  دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۸۰ آموزشکده‌ و دانشگاه در سطح کشور دارد که  ۴ آموزشکده آن در استان آذربایجان‌غربی می باشد.

این مسئول ادامه داد: همچنین درحال حاضر ۳ هزار و ۹۴۹  دانشجو در مقطع کاردانی و ۲ هزارو ۳۳۶ دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته در چهار دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که این آمار سبب شده که رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه ۷۰درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه در بخش‌های مختلف شاغل هستند، گفت: همچنین ۷۰ درصد دروس این دانشگاه بصورت عملی و ۳۰ درصد نیز تئوری و نظری تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی گفت: همچنین اولین همایش دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با حضور ۲۰۰ کارآفرین و صاحبان صنایع در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی دانشگاه و نقش آن در اشتغال پایدار، نقش دانشگاه در کارآفرینی، اتصاد مقاومتی و تولید ملی و نیروی کار برای بازار کار را از جمله محورهای این همایش عنوان کرد.

خدواردی وند با اشاره به اجرای طرح تاد که همان توسعه اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای‌ است، گفت: ارزیابی نیاز واحدهای تولیدی به نیروی انسانی و رشته مورد نیاز جامعه از اهداف اصلی طرح تاد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تاد تاکنون ۱۱ کنسرسیوم منعقد شده و به ۷۵واحد تولیدی سرکشی شده است.

کد خبر 1750066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha