طرح ملی «بشری» در اندیشه افزایش سواد قرآنی جامعه است

آهنگر از آموزش ۲۵۰مربی قرآن مازندران درقالب طرح ملی«بشری» خبر داد و گفت: باید دوره های آموزشی حوزه قرآنی به گونه ای باشد تا سواد قرآنی مردم در حوزه روخوانی، روانخوانی، درست خوانی و صحیح خوانی در شأن جامعه دینی ما شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آئین افتتاح طرح ملی «بشری» ویژه آموزش مربیان قرآنی که در مجتمع فرهنگی ایثار ساری درحال برگزاری است، با بیان اینکه در دنیای پیچیده ی امروز انسان به شدت دچار ظواهر شده است تنها راه سعادت بشر توجه به قرآن می باشد، اظهار کرد: مشکلات امروز به این دلیل که از قرآن دور شده ایم.

وی برلزوم ترویج سبک زندگی قرآنی برای مصونیت جامعه از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: طلاق و دیگر آسیب های اجتماعی به جهت این که در راستای پیاده سازی معارف قرآنی به درستی توجه نشده است.

آهنگر با بیان اینکه تمسک و توجه به قرآن باید مورد توجه همگان باشد، گفت: باید قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی و هدایت گر به همگان معرفی شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم مربیان قرآن استان بدور از بهره گیری از روش های ناصحیح آموزشی در قالب طرح ملی «بشری» از سواد قرآنی برخوردار شوند، افزود: در این طرح فرآیند آموزش به این شکل است که طی چند جلسه مربیان آموزش می‌بینند تا بتوانند انس لازم را برای قرآن‌آموزان ایجاد کنند.
آهنگر مهمترین هدف طرح «بشری» را ترویج روخوانی قرآن همراه با تجوید اعلام کرد و گفت: آموزش درست تلفظ کردن قرآن با روش ساده را در این طرح پیگیریم.
وی ادامه داد: آموزش قرآن به سبک رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، نظام مند کردن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای همه ی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده سازی آموزش قرائت قرآن کریم و مهندسی تلاوت اهداف طرح ملی «بشری» است.

آهنگر با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم در جامعه اسلامی، گفت: امید می رود سایر دستگاه های فرهنگی استان برای برگزاری طرح های قرآنی فاخر نظیر طرح ملی «بشری» به کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیایند.

وی خاطرنشان شد:باید دوره های آموزشی حوزه قرآنی به گونه ای باشد تا سواد قرآنی مردم در حوزه روخوانی، روانخوانی، درست خوانی و صحیح خوانی در شأن جامعه دینی ما شود.

کد خبر 1750127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha