رقابت همراه با رفاقت بر انتخابات حاکم باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به آغاز فضای رقابتی برای انتخابات پیش رو در کشور گفت: همه داوطلبین و طرفداران آنها، رقابت همراه با رفاقت را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی، شامگاه(۲۸بهمن)، در همایش اعضای هیأت های نظارت استان بر انتخابات با بیان اینکه زمان خدمتگزاری‌ها  محدود است، اظهارداشت: خدمتگزاری برای رضای خداوند و برای نفع رسانی به عموم مردم باید باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه فضای رقابتی برای انتخابات پیش رو در کشور آغاز شده است، افزود: لازم است که همه داوطلبین و طرفداران آنها، رقابت همراه با رفاقت را مد نظر قرار دهند.

وی عنوان کرد: فعالیت کاندیداها باید بر اساس آیین نامه‌ها و مقررات و مبتنی بر اصول اخلاقی باشد، هرکس‌ در این انتخابات دخالتی دارد موظف است که مطابق شرع مقدس و قانون عمل نماید، و اگر غیر از این باشد خیانت محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه وظیفه نهادهای رسمی و قانونی حفظ سلامت انتخابات و حراست از آراء مردم در همه مراحل است، گفت: وقتی مردم به این اطمینان برسند، بر مشارکت حداکثری تاثیر می گذارد.

وی با اشاره با اینکه رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت، و سلامت را مطرح کردند، اظهارکرد: اگر اینها را کنار همدیگر بگذاریم باید به آن مشارکت حداکثری منجر شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: کسانی که در دفاتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان و به عنوان ناظرین شورای نگهبان انجام وظیفه می‌کنند، باید در این موضوع دقت نظر داشته باشند.

وی بر لزوم هوشمندی در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتظار می رود کلیه تمهیداتی که برای حوزه‌های رای گیری لازم است، از قبیل مراقبت در اتفاقاتی که در پیرامون حوزه‌های رای گیری می‌افتد، در خصوص تامین امنیت، ارائه تعرفه‌های لازم و... اندیشیده شود که خللی در برگزاری انتخابات ایجاد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش بر حوزه‌های انتخاباتی حاکم شود، بیان کرد: انشالله با نقش آفرینی همه و فراهم ساختن چنین بستری روز بعد از انتخابات روز جشن انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی با تاکید بر بی طرفی در انتخابات اظهارکرد: همه بدانند که قطعاً نظام اسلامی و مسئولین امر نسبت به کسانی که بخواهند در انتخابات اخلال ایجاد کنند، اینچنین مواردی را تحمل نخواهند کرد و بعد از هشدار لازم، اعمال قانون خواهند شد.

کد خبر 1750461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha