جمعی از فعالان قرآنی استان کرمان در دیدار با مقام معظم رهبری شرکت می‌کنند

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان از دیدار جمعی از فعالان قرآنی استان کرمان با مقام معظم رهبری در سوم اسفندماه جاری، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام علی جلالی، صبح یکشنبه(۲۹ بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در دو بخش آوایی و معارفی، گفت: در مرحله شهرستانی این مسابقات هزار و ۷۳۸ نفر در سراسر استان شرکت کردند که ۹۲۰ نفر در بخش معارفی و بقیه در بخش آوایی بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان افزود:در مرحله استانی ۱۷۰ نفر با هم به رقابت پرداختند که ۴۵ نفر در رشته‌های معارفی و مابقی در رشته‌های آوایی بود که از این تعداد ۱۸ نفر در بخش آوایی، ۳ نفر در قرائت و ترتیل و دو گروه تواشیح به مرحله کشوری راه‌ یافتند.

وی با بیان اینکه امسال چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۲۶ بهمن تا دوم اسفندماه با حضور بیش از ۳۰ کشور در حال برگزاری است، گفت: جمعی از چهره‌های قرآنی و افرادی که در مسابقات بین‌المللی حضور دارند پنجشنبه سوم اسفندماه با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

جلالی ادامه داد: به همین مناسبت تعداد ۳۰ نفر از چهره‌های قرآنی استان و افرادی که در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی فعالیت داشتند توفیق حضور در این دیدار را خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش طرح تربیت حافظان قرآن با محوریت بقاع متبرکه، برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن از دیگر برنامه‌های اوقاف در طول سال است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از آماده‌سازی بقاع متبرکه برای جمع‌خوانی قرآن، طرح ضیافت الهی(سفره‌های ساده افطاری) برای ماه مبارک رمضان خبر داد.

کد خبر 1750505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha