برگزاری جشن شعبانیه در اسلام آباد پاکستان

مراسم جشن شعبانیه در مسجد امام حسین(ع) مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با آغاز ماه معظم شعبان و به مناسبت سالروز ولادت حضرت سید الشهداء امام حسین(ع)، قمر منیر بنی هاشم حضرت ابالفضل العباس(ع)، امام العارفین زین العابدین(ع) جشن ولادت انوار شعبانیه در مسجد امام حسین(ع) مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برگزار شد.

در این مراسم معنوی پس از قرائت مناجات شعبانیه، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی حلول ماه شعبان و موالید پر برکت این ماه را به حضار تبریک گفت و در خصوص ماه معظم شعبان و بهره برداری از فیوضات این ماه شریف نکاتی را بیان داشت.

مجید مشکی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه این مناجات را در راستای پیرایش روح و آمادگی انسان برای ورود به ماه مبارک رمضان دانست.

وی پس از تفسیر کوتاهی از فرازهای صلوات و مناجات شعبانیه با ذکر حدیثی  از امام سجاد(ع) اضافه کرد: بعد از هر نماز صلوات شعبانیه را به جای آورید. خصوصیت صلوات شعبانیه بر این است که حضرت علی بن الحسین(ع) می فرمایند اگر حاجتی داشتید و نتوانستید به نتیجه برسانید بین دو ذکر صلوات شعبانیه از خدا بخواهید و قطعا نتیجه خاص خود را می گیرید.

وی در ادامه اظهار داشت: راهکارهای آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان قرائت ادعیه و اذکار وارد شده در ماه مبارک شعبان و عمل به مضامین دعاهای این ماه است.

کد خبر 1750526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha