مساجد گرمابخش تنور انتخابات

مساجد به عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی وآگاهی بخشی هر محله، در دوران انتخابات با ایجاد شور و انگیزه برای حضور مردم در این صحنه مهم، گرما بخش تنور انتخابات خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مساجد به عنوان پایگاه دیانت و سیاست و از جمله مراکز مهم و موثر در دوران انقلاب اسلامی، این بار نیز در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نقش آفرین خواهند بود.

تنور انتخابات را این مراکز با ارائه برنامه های بصریتی و آگاهی بخشی گرم خواهند کرد و در حماسه سازی انقلاب اسلامی نقش مهمی دارند.

مساجد به دور از فعالیت و جانب داری سیاسی و حزبی تنها بر مشارکت مردم می افزایند و اگرچه این مراکز فرصتی برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی هستند اما متولیان امر شرایطی را ایجاد خواهند کرد که همه کاندیدها از فرصت اطلاع رسانی و اجتماعات بزرگ مساجد استفاده کنند.

متولیان مساجد باید سعی کنند که اطلاع رسانی در باب اهمیت انتخابات و حضور حماسی را مورد توجه قرار دهند و دانش عمومی را در شناخت کاندید اصلح افزایش دهند.

تشریح اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از مهمترین ضرورت های جامعه محسوب می شود که مساجد به آن بپردازند.

ایجاد انگیزه برای حضور در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای حضور در انتخابات لازم است، گفت: این کار برای حماسه آفرینی یک ماموریت برای همگان محسوب می شود.

محمدرضا جانثاری تبیین اهمیت حضور و معرفی ویژگی های کاندید اصلح را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: برای این دسته از کارها مساجد بستر مناسبی هستند.

وی ادامه داد: تشکل های فرهنگی مساجد در این خصوص با همکاری ائمه جماعت کار کنند و بصیرت افزایی انجام دهند.

همت و اراده عمومی برای آگاهی بخشی

مساجد یکی از مراکز که بستر عمومی داشته و محل اجتماعات مردم محسوب می شود و می توان از آن برای ایجاد فرصت برای آگاهی بخشی استفاده کرد.

افراد از این بستر برای جلسات تبیینی و دیدار چهره به چهره استفاده کنند تا نمازگزاران با آگاهی و اطلاعات بیشتر برای خدمت به جامعه پیشگام شوند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: جلسات تبیینی در مساجد برگزار و نمازگزاران هر کدام سفیری برای اطلاع رسانی خواهند بود.

دوری از جانب داری حزبی و سیاسی در مساجد

جانب داری سیاسی در مساجد چالش جدی برای مساجد خواهد بود و متولیان امر از این موضوع دوری جویند که مانع از مشارکت خواهد بود.

مساجد متعلق به همه سلایق بوده و نباید جناحی شود و در تبلیغات انتخاباتی تنها ماموریت آگاهی بخشی داشته باشد و به همه کاندیدها فرصت تبلیغ بدهد تا اینکه جانب داری سیاسی نکنند.

کد خبر 1750638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha