۳۰ جوان برتر زنجانی تجلیل می‌شوند

به گفته بازرگان، همزمان با هفته جوان، ۳۰ جوان برتر زنجانی در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین تجلیل خواهند شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جواد بازرگان مدیر کل ورزش و جوانان در آستانه میلاد حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان در جمع خبرنگاران از برگزاری برنامه تجلیل از جوانان برتر در حوزه های مختلف خبر داد و افزود: تجلیل از جوانان برتر اصلی ترین برنامه گرامیداشت هفته جوان در سراسر کشور است که با عنوان "جشنواره استانی جوانان برتر ایران زمین با شعار جوان ایرانی پرچمدار پیشرفت"در استان زنجان نیز برگزار خواهد شد. 


بازرگان در ادامه  برخی دیگر از برنامه های این هفته را نیز حضور و ایراد سخنرانی مدیر کل ورزش و جوانان استان پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری مراسم دیدار جوانان نخبه و اعضای تشکلهای جوانان با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در برنامه های مختلف تلوزیونی و رادیویی، برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات مشاوره رایگان یا نیم بها ویژه جوانان و خانواده ها در مراکز مشاوره تحت نظارت اداره کل، برگزاری جشن نیمه شعبان و مسابقات هنری و فرهنگی با موضوع مهدوی، برپایی ایستگاه صلواتی توسط سمن های جوانان، برگزاری مسابقات ورزشی و بازیهای بومی و محلی و مسابقه کتابخوانی و تجلیل از خانواده شهید جوان مدافع امنیت اعلام کرد. 


مدیر کل ورزش و جوانان در حوزه مشارکت های اجتماعی که سمن های جوانان ذیل آن فعالیت می کنند از حضور و فعالیت ۵۰ سازمان مردم نهاد در استان خبر داد و افزود: این سازمان ها متشکل از جوانان بین ۱۸ تا۳۵ سال هستند که در موضوعات مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و... که علاقمند هستند ساختار تشکیل داده و با حمایت اداره کل فعالیت می کنند و عموما ۷ تا ۹ نفر در هر سمن مشغول فعالیت هستند. 


بازرگان ادامه داد: برای توانمند سازی و بالا رفتن بازدهی و هدفمند کردن فعالیت های سمن های جوانان در سطح کشور طرحی اجرا شد که طی آن شبکه های ۱۴ گانه در موضوعات مختلف تشکیل و هر استان دبیرخانه یک شبکه شد تا تمام استان ها در سطح کشور هر فعالیتی در آن موضوع را از طریق این دبیرخانه دنبال کنند و با هماهنگی و تبادل تجربه و کمک به یکدیگر، هم افزایی صورت گرفته، موفق تر عمل کنند و در این راستا زنجان دبیرخانه کارآفرینی شد.

 
وی با بیان اینکه این مایه مباهات است که استان زنجان شاخص های مربوط به کارآفرینی را داشته و توانسته دبیرخانه این حوزه شود تصریح کرد: تا کنون در این راستا چند رویداد بزرگ برگزار کردیم که ایده های جوانان در آن ها ارائه و بررسی شد و دنبال می شود.


مدیرکل ورزش و جوانان در بخش دیگر این برنامه تلویزیونی از فعالیت معاونت جوانان این اداره کل در بخش مشاوره و هدایت جوانان به سمت ازدواج موفق و فزرندآوری گفت و اظهار داشت: استان با ۱۶ مرکز مشاوره تحت حمایت اداره کل برای قبل، حین و پس از ازدواج با ارائه مشاوره های رایگان یا نیم بهاء، طی روندی منطقی ازدواج موفق و فرزندآوری که از اولویت های امروز نظام است را تسهیل می کنند. 


وی با اشاره به اینکه همچنین برخی برنامه های این معاونت نیز مثل برنامه های هفته ازدواج و هفته جوان به صورت مناسبتی برگزار می شوند توضیح داد: در هفته ازدواج امسال نیز با حمایت اداره کل و دیگر ادارات جشن های وصال ۸ گانه در سراسر استان برگزار شد و زوج های جوان راهی زندگی شدند و ۶۰ زوج نیز پس از این جشن و در دی ماه راهی سفر مشهد مقدس شدند و برنامه های متنوعی نیز در این سفر برای آن ها اجرا شد. 


مدیر کل ورزش و جوانان نقش وزارت ورزش و جوانان و در ذیل آن ادارات ورزش و جوانان در استان ها را در حوزه مشکلات جوانان و مسائل مربوط به آن ها صرفا یک نقش دبیرخانه ای اعلام کرد و افزود: در جلسات ستاد ساماندهی که در سطوح مختلف استانی و شهرستانی به ترتیب به ریاست استاندار و فرمانداران و حضور دیگر دستگاه های اجرایی برگزار می شود، پس از احصاء مشکلات و بررسی آن ها طی مصوباتی به بخش های مختلف سپرده می شود و ادارات ورزش و جوانان آن ها را پیگیری می کند. 


بازرگان ضمن مهم برشمردن انتخابات به عنوان تعیین کننده سرنوشت یک ملت و نمود دموکراسی و حکومت مردمی از آحاد مردم جامعه بویژه اعضای سازمان های مردم نهاد و جامعه ورزشی خواست تا در این رویداد عظیم شرکت کنند.

کد خبر 1750669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha