نذورات امامزادگان روستای گلهرود زنجان صرف بهسازی گنبد آن شد

فرمانی با بیان اینکه در شهرستان زنجان ۱۱ بقعه و آرامگاه امامزادگان یا نوادگان آنها وجود دارد، گفت: نذورات جمع آوری شده از امامزادگان روستای گلهرود زنجان صرف بهسازی گنبد آن شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین فرمانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امامزادگان عظیم الشان روستای گلهرود زائرانی از سراسر استان و حتی سایر شهرها و استان ها دارد، گفت: باتوجه به کوهستانی و نسبتا صب العبور بودن راه ارتباطی روستا نذورات این مکان مقدس کفاف هزینه های عادی آن را نمی دهد و با توجه به تعداد امامزاده و کمبود بودجه اختصاصی دولت، امکان اقدامات عمرانی و توسعه و گسترش بیشتر امامزادگان تنها از طریق خیرین و کمک‌های مردمی امکانپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه از ورود خیرین به عرصه توسعه و آبادانی امامزادگان استقبال می کنیم، تصریح کرد: اجرای هر گونه توسعه باید با رعایت استانداردها و الگوهای مورد تایید واحد مهندسی و بهره وری سازمان اوقاف باشد که در این مورد نیز کارشناسان رسمی استحکام و نفوذناپذیری گنبد و مشکل ساز نبودن وزن سازه جدید  بر سازه اصلی را تایید کردند.

این مسئول ادامه داد: با توجه فعالیت خیرین ارجمند در بهسازی گنبد این بقعه ، اوقاف شهرستان زنجان نیز تمامی موجودی حساب نذورات این امامزاده را به این امر اختصاص داد تا کمک کار خیرین در بهسازی امامزاده باشد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان زنجان با بیان اینکه در زنجان ۱۱ بقعه و آرامگاه امامزادگان یا نوادگان آنها وجود دارد که در بعضی از بقعه ها بیش از دو یا سه نفر از ایشان دفن هستند، خاطرنشان کرد: در بقعه متبرکه روستای گلهرود دو امامزاده جلیل القدر به نام حسین معروف به ابوهاشم و همزه علیه السلام با شجره نامه ای که با شش واسطه به جناب زید پسر امام حسن مجتبی علیه السلام می رسد مدفون هستند و از سالهای بسیار دور محل مراجعه زیارت و برآورده شدن حاجت مردم این محل بودند.

رضا کردلو خیر زنجانی نیز در سخنانی با بیان اینکه انسان با محیط زندگی و نمادهای فرهنگی و مذهبی جامعه خود زنده است، گفت: همیشه اولین چشم اندازی که هنگام ورود به روستای گلهرود قبل از مسجد قدیمی روستا می دیدم، نمای ساده گنبد این امامزاده بود. بخاطر علاقه ای که به امامزاده محل سکونت خود داشتم و همچنین با هدف ساخت فضای مناسب برای استراحت و تفرج مردم در این منطقه خوش آب و هوای که همراه با معنویت زیارت امامزاده هم باشد با کمک برخی از دوستان و آشنایان  تصمیم گرفتیم قدمی در بهبود وضعیت این امامزاده برداریم.

وی اضافه کرد: به جهت کوهپایه ای بودن روستا و سرما ورطوبت موجود در بیشتر روزهای سال، شکاف هاب ریزی در گنبد قدیمی امامزاده و نفوذ رطوبت به سقف و دیوارها به راحتی قابل مشاهده بود که با شأن امامزاده مورد احترام اهالی همخوانی نداشت.

کردلو ادامه داد: به همین خاطر برای بهبود وضعیت آستین بالا زدیم . هدف ما ابتدا بهسازی وضعیت گنبد بود که با استفاده ورق کامپوزیتی پایه آهنی گنبد جدید  به روی گنبد اصلی نصب شد تا هم نمای گنبد تازه شود هم با آب بندی که  انجام شده جلوی نفوذ آب و رطوبت به داخل امامزاده را بگیرد.

وی یادآور شد: بعلت کوچک بودن فضای امامزاده و وجود ضریح داخل بقعه فضای چندانی برای زیارت و نشست و برخاست و نماز دعا وجود ندارد به همین خاطر بعد از اتمام این مرحله به یاری خدا و کمک های مالی و تجهیزاتی خیرین و اهالی محل در فکر احداث محل مناسبی برای این امور در جنب ساختمان اصلی امامزاده و محوطه سازی و درختکاری و احداث سرویس بهداشتی مناسب هستیم.برای  اقدامات عمرانی خودمان برآورد هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی کرده بودیم اما تاکنون نزدیک ۵۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است که بخشی نیز از محل نذورات تامین شد.

کد خبر 1750671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha