حماس: محدودیت ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه رمضان، امتداد جنایت صهیونیست‌ها است

جنبش حماس، موافقت بنیامین نتانیاهو با پیشنهاد «ایتامار بن گویر» مبنی بر محدود کردن ورود فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان را امتداد جنایت صهیونیست‌ها و نقض آزادی عبادت در مسجد الاقصی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، حماس پذیرفتن پیشنهاد «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی مبنی بر محدود کردن ورود فلسطینیان داخل کشور اشغالی به مسجد الاقصی در ماه رمضان ازسوی  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را محکوم کرد و آن را امتداد جنایت صهیونیست‌ها و جنگ مذهبی به رهبری گروه شهرک نشینان افراطی علیه ملت فلسطین دانست.

حماس محدود کردن ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی را نقض آزادی عبادی دانست و گفت: این اقدام، نشان دهنده قصد دشمن برای تشدید تجاوزات خود به مسجد الاقصی در ماه رمضان است.

حماس از مردم فلسطین در اراضی اشغالی، قدس و کرانه باختری خواست که تصمیم صهیونیست‌ها را رد کنند و با یکدیگر بسیج شوند و در مسجدالاقصی حضور داشته باشند.

جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: تمایل اشغالگران به جلوگیری از دسترسی به مسجدالاقصی بخشی از جنگ و کشتار است و هیچ راهی برای مقابله با آن جز از طریق انتفاضه همه جانبه وجود ندارد.

شبکه ۱۳ اسرائیل پیشتر گزارش داد: نتانیاهو با پیشنهاد بن گویر برای محدود کردن ورود فلسطینیان از داخل مسجد الاقصی در ماه رمضان موافقت کرده است.

نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ترس رژیم صهیونیستی از تشدید تنش در کرانه باختری را افزایش می دهد.

روزنامه هاآرتص می گوید که پیشنهاد بن گویر واقعیت را بیشتر پیچیده خواهد کرد.

نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در پرتو وضعیت تشدید تنش در کرانه باختری از زمان «طوفان الاقصی» افزایش یافته است و کرانه باختری شاهد تهاجمات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی و افزایش چشمگیر تعداد اسیران و بازداشت شدگان، علاوه بر آن آزار و اذیت فلسطینی‌ها توسط شهرک نشینان است.

کد خبر 1750682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha