طرح «دختر ماه» با حضور خادمیاران رضوی در شهرکرد برگزار می شود

حجت الاسلام حجت پناه از برگزاری جشن تکلیف دختران ۹ ساله با حضور خادمیاران رضوی و اجرای طرح «دختر ماه» در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدابراهیم حجت‌پناه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: کانون بانوان وخانواده، مدیریت خدمت رضوی استان با همکاری ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، جشن تکلیف دختران ۹ ساله را با حضور خادمیاران رضوی در طرح «دختر ماه» در چهارمحال و بختیاری برگزار می کند.  

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح یک جشن تشرف خانگی در کنار اعضای خانواده با پرچم متبرک آستان قدس رضوی همراه با اهدای بسته‌ای از هدایای متبرک و معنوی اعم از چادر نماز و سجاده، دو کتاب «دختر ماه» و «کلاس پر حاشیه»، نشان دختر ماه، پیام تولیت آستان قدس رضوی خطاب به دختران مکلف، لوازم تزئین و ... توسط یک خادمه بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در استان چهارمحال و بختیاری برای ۴۰۸ دختر که فرایند شناسایی آن ها انجام شده است، برگزار می‌شود؛ افزود: این جشن آغاز یک جریان ارتباطی ۶ ماهه بین دختران تازه مکلف با همراهی یک پشتیبان است که مهارت‌های لازم را برای ارتباط با دختران نوجوان دارند.

حجت الاسلام حجت پناه افزود: دخترها همراه مادر و پشتیبان خود، ۹ گام آموزشی را با موضوعاتی مرتبط با احکام سن تکلیف، کیفیت انجام اعمال عبادی، مباحث اعتقادی، شرایط مقتضی سن بلوغ، طی می‌کنند.

وی ادامه داد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور در این طرح، فرآیند جذب این عزیزان را به کانون های فرهنگی هنری مساجد و ثبت اسامی خانواده این افراد در سامانه بچه های مسجد را انجام داده و با دعوت نامه امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد محله به حضور در مساجد و بهره مندی از امکانات و ویژه برنامه های فرهنگی در مساجد بالاخص طرج ملی مسجد، پایگاه قرآن در کانون های فرهنگی هنری مساجد تشویق و ترغیب می شوند.

کد خبر 1750694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha