تدارک ۳۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته جوان در خراسان جنوبی

ربیعی از اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته جوان در استان خبر داد و گفت: جشنواره «جوان برتر ایران زمین» در هفته جوان در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی ربیعی صبح امروز (۳۰ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بزرگداشت هفته جوان  از ۳۰ بهمن تا ۷ اسفندماه یک هفته و همزمان با ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) به عنوان هفته جوان نامگذاری شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان جوان هستند، افزود: برنامه‌های امسال هفته جوان با شعار «جوان ایرانی، پرچمداران پیشرفت» و با محوریت و مشارکت جوانان در شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته جوان ویژه جوانان در استان خبر داد و گفت: جشنواره «جوان برتر ایران زمین» در هفته جوان ( ۳۰ بهمن تا ۷ اسفند) در بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی ۱۶۰ جوان برتر در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله طی این جشنواره، ادامه داد: در مجموع نفرات اول، دوم و سوم در ۱۰ رشته که مجموعا ۳۰ نفر هستند، در این جشن تقدیر می شوند.

ربیعی تصریح کرد: جوایز این جشنواره برای نفر اول ۱۰ میلیون تومان، نفر دوم هفت میلیون تومان و نفر سوم ۵ میلیون تومان به همراه تقدیرنامه و تندیس است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری جشن وصال و ازدواج دانشجویی ۷۶ زوج با همکاری دانشگاه بیرجند، دیدار با خانواده شهدا، دیدار جوانان با ولی فقیه در استان، نشست‌های تبیینی، مسابقات جام پرچم، پاکسازی طبیعت، ارائه خدمات مشاوره رایگان، نشست با سمن‌ها، برگزاری شورای ساماندهی امور جوانان، برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج و افتتاح رسمی اردوهای روایان پیشرفت از دیگر برنامه‌های هفته جوان است.

وی از افتتاح پنجمین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در خراسان جنوبی همزمان با گرامیداشت هفته جوان خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال  ۲ هزار و ۳۸۹ نفر از چهار مرکز مشاوره تخصصی حوزه ازدواج در بیرجند خدمات دریافت کردند.

ربیعی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۰۴ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج با حضور پنج هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان برگزار شده، خاطرنشان کرد: در سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان تمامی اماکن ورزشی تحت مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان به‌صورت رایگان در اختیار جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۲۷ دستگاه‌ اجرایی متولی امور جوانان هستند، یادآور شد: در حال حاضر ۹۱ سازمان مردم‌ نهاد جوانان مجوزدار اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی فعال هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به فعال بودن خانه جوان در شهرستان سربیشه، فردوس و طبس، گفت: ساختمان اصلی خانه جوانان بیرجند با متراژ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال ساخت است که تکمیل آن ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به رتبه سی و یکم خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان، عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۷ هزار و ۹۵۳ نفر تسهیلات ازدواج را دریافت کرده‌اند و ۵ هزار و ۳۱۴ نفر در انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

ربیعی در پایان افزود: رقم تسهیلات پرداختی در حوزه ازدواج از سوی بانک‌های استان هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 1750712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha