چهارمین جشنواره «کتاب قرآنی سال» به کار خود پایان داد

چهارمین جشنواره «کتاب قرآنی سال» با تقدیر از پنج اثر و یک رساله دکتری برگزیده امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم امروز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره کتاب قرآنی سال دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که امروز(دوشنبه۳۰ بهمن‌ماه) برگزار شد، با بیان اینکه جای خالی معرفی مباحث و آثار قرآنی کاملا احساس می‌شد گفت: بر این اساس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از سال ۹۸ به دنبال برپایی کتاب سال قرآنی بود.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: همایش کتاب سال حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی نیز در کشور برگزار می‌شود، اما هدف ما این بود که با توجه به راس بودن قرآن، فعالیت‌های قرآنی به شکل مستقل دیده شود.

 وی با اشاره به آغاز این حرمت از سال ۹۹ افزود: ۳۸ اثر در سال ۹۹ و ۶۰ اثر در سال ۱۴۰۰ و ۱۵۶ اثر در سال ۱۴۰۱ به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و امسال نیز ۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

نقیب تصریح کرد: امسال علاوه بر کتاب  رساله های دکتری در امور قرآنی نیز در دستور کار جشنواره قرار گرفت و رساله ها نیز به جشنواره راه پیدا کرد.

وی با اشاره به سه مرحله داوری آثار گفت: ۲۰ نفر از اساتید در ارزیابی کتب و رساله‌های دکتری همکاری کردند و از میان ۱۷۰ اثر در مرحله اول ۳۰ اثر انتخاب شد و پس از ارزیابی مجدد حدود ۱۸ اثر، بیشترین امتیاز را دریافت کرده و در ارزیابی نهایی پنج کتاب و یک رساله دکتری انتخاب شد که امروز تجلیلی می شوند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم یادآور شد: اهدای جایزه به نفر اول برگزیده این جشنواره در آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم روز چهارشنبه، دوم اسفندماه توسط رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

کد خبر 1750720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha