قهر با صندوق‌های رأی راه اصلاح امور نیست

علی مطهری با بیان اینکه قهر از صندوق‌های رأی راه اصلاح امور نیست، گفت: لیست صدای ملت منتسب به هیچ حزبی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی مطهری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس مجلس دهم امروز ( دوشنبه ۳۰ بهمن ماه) در نشست خبری که در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران برگزار شد، گفت: فهرست صدای ملت پنجشنبه ( سوم اسفند) رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶ نفر از لیست صدای ملت، زن و بقیه مرد هستند، افزود: لیست ما تقریبا بسته شده اما درباره دو سه نفر هنوز صحبت هایی وجود دارد که چهارشنبه نهایی می شود و روز پنجشنبه که روز اول تبلیغات است، رونمایی خواهد شد.

این فعال سیاسی گفت: زمانی که احساس کردم برخی احزاب و گروه های معتدل قصدی برای دادن لیست ندارند، بنده اعلام کردم که خود من لیستی را از افراد معتدل چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ارائه می کنم، افرادی که شاخصه اعتدال و عقل گرایی را داشته باشند افرادی که شعارزده نباشند و به دنبال اصلاح امور کشور باشند.

مطهری با بیان اینکه برخی گروه های سیاسی برای تهیه لیست اعلام همکاری کردند، خاطرنشان کرد: لیستی که اعلام می کنیم نه لیست اصلاح طلبان است نه اصولگرایان و نه حزب خاصی. لیست ما فردی است، تحت عنوان صدای ملت اما برخی گروه های اصلاح طلب و اصولگرا از آن حمایت می کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اعلام اسامی لیست به معنای تبلیغ پیش از موعد و تخلف محسوب می شود، گفت: با همه افرادی که در لیست صدای ملت هستند مصاحبه کردده ایم و سوابق آنها بررسی شده است.

نماینده ادوار مجلس اظهارداشت: انتخابات آزاد یعنی همه افرادی که مایل به انتخاب شدن هستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند و در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند.

مطهری یادآور شد: انتخابات آزاد انتخاباتی است که همه افرادی که مایل به انتخاب شدن هستند و هیچ فساد مهم اقتصادی، اخلاقی و سیاسی مانند جاسوسی ندارند امکان شرکت داشته باشند و در معرض رأی مردم قرار گیرند و انتخاب با مردم باشد نه اینکه به صرف یک انتقادی که در گذشته داشتند، افراد رد صلاحیت شوند و فقط گروه خاصی بتوانند انتخاب شوند.

وی افزود: من در دوره قبل صرفا به دلیل اعتقاد و  نظر رد صلاحیت شدم. خود شورای نگهبان هم این را قبول دارند و در جلسه با من همین را گفتند. الان سوال است که چرا دوره قبل من را رد کردند و الان تایید کردند چون من تغییری نکرده ام.

مطهری در بخش دیگر نشست درخصوص لیست شهرستان ها، گفت: برای لیست شهرستان‌ها تصمیم جدی نگرفته‌ایم؛ اما اگر لیست بدهیم، برای آن جاهایی است که اولاً نیاز باشد، ثانیاً آن افراد را کاملا بشناسیم. در غیر این صورت لیست سراسری نخواهیم داشت، چراکه کار بسیار دشواری است. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بزرگان اصلاحات از لیست صدای ملت حمایت خواهند کرد، تصریح کرد: صحبتی با بزرگان اصلاحات برای حمایت از لیست نداشته ایم. این سوال را از خود آنها بپرسید.

مطهری درباره بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب گفت: بیانیه خوبی بود و حرف اصلی این بود از هر فرصتی برای اصلاح امور استفاده کنیم. با وجود انتقاداتی که داریم باید از فرصت انتخابات استقاده کنیم و افراد وارد مجلس شوند تا تغییراتی ایجاد کرده و مردم را امیدوار کنند. کنار رفتن راه اصلاح امور نیست و شرایط را بدتر می کند. مردم باید با عزم راسخ در انتخابات شرکت کنند

این فعال سیاسی با بیان اینکه باید از فرصت انتخابات استفاده کنیم، افزود: افرادی که وارد مجلس می شوند باید برخی رویه ها را تغییر دهند و در مردم امید ایجاد کنند.

مطهری تصریح کرد: قهر از صندوق، راه اصلاح امور نیست و اوضاع بدتر می شود، ضمن اینکه ما به بسیاری از رویه ها و به ویژه دو انتخابات گذشته انتقاد داریم و معتقدیم انتخابات آزاد نبود و مردم خواهان این هستند که شیوه دو انتخابات گذشته تکرار نشود، راه حل این نیست که کنار بکشیم. مردم با عزم راسخ شرکت کنند و در کشور امید ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در مجلس حتی با یک اقلیت قوی می توان هم‌ تغییر ایجاد کرد و هم صدای مردم شد تا مجلسی یکدست نباشد، یادآورشد: برخی افراد شاخص رد صلاحیت شدند ولی در بین افراد تایید صلاحیت شده که در شهرهای مختلف پراکنده هستند، تعداد قابل توجهی از افراد معتدل و حتی اصلاح طلب وجود دارند و مردم می توانند به آنها رای دهند.

بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز گذشته - ۲۹ بهمن ماه - طی آیینی رسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد. رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

کد خبر 1750737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha