نوع نگاه اسلام به زن ویژه و الهی است

حجت الاسلام ارتقایی گفت: با توجه به اینکه اسلام و انقلاب نگاه ویژه و جامعه پردازانه به زن دارد خود بانوان می‌توانند این جایگاه را ارتقاء دهند.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، حجت الاسلام مهدی ارتقایی امروز در جلسه نهضت پیشرفت بانوان ملایر با اشاره به جایگاه زن و نظام خانواده  در اسلام و قرآن گفت: در آینه جمال و جلال الهی  با ظرافیت به زن پرداخته شده  و هر چه بیشتر مطالعه کنیم به عظمت و جایگاه زن در اسلام و قرآن پی می‌ بریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه  امروز متاسفانه در نظام غرب جایگاه زن تغییر و متزلزل و پر از حاشیه شده افزود:  با این وجود زن در غرب به سمت پوچی و بی ثباتی رفته و از مسیر اصلی و واقعی خود فاصله گرفته است.

 وی با گریزی به آمار تلخ فساد و بی بند و باری در غرب تصریح کرد: این قصه تعامل تلخ غرب با زن است  و باید به این واقعیت ها توجه کرد که غرب هرگز  به جایگاه واقعی زن توجه نکرده است.

ارتقایی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری و جایگاه زن و الگوی سوم زن مسلمان افزود: امروز ما در مقوله زن از غرب حامی و طلبکار هستیم اما متاسفانه رسانه های غربی با تبلیغات سوء می‌خواهند همه چیز را بر عکس جلوه داده و با شعار پوچ زن زندگی، آزادی  جایگاه زن را به نفع منافع خود عوض کنند.

 وی با تاکید بر اینکه امروز زنان ما باید با  بصیرت و آگاهی و شناخت بیشتر نسبت به جایگاه خود اجازه حرکت برنامه های دشمن را ندهند  گفت: زنان ما به حمد الله در طول انقلاب اسلامی نشان داده اند که می توانند در بسیاری از عرصه ها موفق عمل کنند و یا حتی پیشرو از مردان باشند

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان  با گریزی به آمار با سوادی، موفقیت در حوزه پزشکی، ورزشی، دانشجویی و دیگر  عرصه ها  در امور بانوان گفت: این موفقیتها و دستارودها نشان دهنده این است که  انقلاب اسلامی زن را به جایگاه واقعی خود رساند و زنان ما با داشتن حیا و حجاب اسلامی توانسته اند به موفقیتهای واقعی دست پیدا کنند و اتفاقات خوبی را در کشور رقم بزنند.

نوع نگاه اسلام به زن ویژه و الهی است

وی  خطاب به بانوان نهضت پیشرفت افزود:  امروز شما به عنوان زنان موفق و جامعه پرداز می‌توانید موفقیتهای بزرگی را رقم بزنید و بی شک هر جا مجالی برای ورود شما باشد منسجم و موفق  حرکت خواهید کرد.

 ارتقایی با بیان اینکه حضور موفق زنان در عرصه های مختلف نشان داده که زنان می تواند تاثیر گذار باشند گفت: با توجه به موفقیتها و اقدامات خوب صورت گرفته توسط نهضت پیشرفت بانوان تبلیغات اسلامی همدان نیز حمایتهای لازم از برنامه های نهضت پیشرفت دارد.

 وی با تاکید ب اینکه  باید از این ظرفیت مغفول مانده بیشتر استفاده شود افزود: اتفاقات خوبی در حال انجام است و  با برنامه های در پیش رود طی دو سال آینده  میدان حضور زنان در این عرصه فراگیرتر خواهد شد و با توجه به اینکه اسلام و انقلاب نگاه ویژه و جامعه پردازانه به زن دارد خود بانوان می‌توانند این جایگاه را ارتقا دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه حضور بانوان بای در عرصه های  امور خانواده، سبک زندگی اسلامی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، تشویق به بحث فرزند آوری و جوانی جمعیت و... بیشتر شود گفت: در این راستا باید حضور بانوان مبلغ و حوزه های علمیه  و بانوان جامعه پرداز پر رنگتر باشد.

 وی با بین اینکه توجه به نسل نوجوان به عنوان مادران آینده یک ضرورت مهم است گفت: با توجه به هجمه دشمن و نشانه گرفتن نسل جوان و نوجوان نقش بانوان تاثیر گذار در این حوزه باید جدی تر باشد.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه  مساجد نیز در ترکیب هیات امنای مساجد بانوان می‌توانند سنگر به سنگر در کنار مردان اقدامات خوبی داشته باشند در این حوزه نیز در استان همدان این موضوع مورد توجه قرار گرفته و در حوزه مساجد از ظرفیت های بالای بانوان استفاده می‌شود.

نوع نگاه اسلام به زن ویژه و الهی است

در ادامه مسئول نهضت پیشرفت بانوان ملایر نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده نهضت پیشرفت بانوان ملایر گفت: در این زمینه شناسایی محلات آسیب پذیر شهرستان ملایر را پیگیری کردیم و توانستیم اطلاعات خوبی را در حوزه امور بانوان استخراج کنیم.

 فروزان کردیوند با بیان اینکه در این زمینه بانوان نهضت پیشرفت وارد کار شده و برنامه های خود را به صورت جهادی شروع کرده و اقدامات خوبی انجام شد به دو اقدام مهم نهضت پیشرفت بانوان ملایر اشاره کرد و افزود: پیگیری راه اندازی مجمع خیرین ازدواج یکی از اقدامات ارزشمند نهضت پیشرفت بانوان ملایر است که با پیگیریهای انجام شده مجوز و تاییده های لازم را گرفته  و به زودی راه اندازی خواهد شد.

 کردیوند همچنین از ایجاد فرهنگ سرای زن و خانواده با همکاری شهرداری ملایر  خبر داد و گفت: این فرهنگ سرا نیز در حال آماده سازی است که می تواند خدمات ارزشمندی را برای بانوان شهرستان به همراه داشته باشد.

نوع نگاه اسلام به زن ویژه و الهی است

وی به موفقیت های نهضت پیشرفت بانوان ملایر اشاره کرد و افزود: کسب رتبه سوم در زیست بوم استان، آسیب شناسی محلات کم برخوردار و مشاوره به آنها، راه اندازی طرح رفیقانه با تعداد ۱۳۵ دختر و جذب آنها  در راستای کارهای فرهنگی و جهادی در بین نوجوانان دختر، افتتاح مقر کتاب در ملایر، کسب رتبه در تئاتر گوهر شاد، طرح رهروان فاطمی  با ازدواج ۴۸ زوج موفق از جمله موفقیتها و برنامه های  ستاد نهضت پیشرفت بانوان ملایر بوده است.

کد خبر 1750797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha