تدارک جشن‌های محله‌ای و نورافشانی شب نیمه‌شعبان در ۵۰۰ نقطه از استان کرمان

رئیس ستاد شعبانیه استان کرمان با اعلام برخی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای نیمه‌شعبان از نورافشانی همراه با بانگ "یا مهدی ادرکنی"  در شب نیمه شعبان در بیش از ۵۰۰ نقطه از استان خبر داد که  ۱۰۰ نقطه فقط در مرکز استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین انجم‌شعاع، سه‌شنبه (اول اسفند) در نشست خبری با بیان اینکه اعتقاد به منجی در همه ادیان وجود دارد اما مشخصات او در هیچیک مانند اسلام و تشیع روشن نیست؛ افزود: استعمار و رسانه‌های آنان به شدت برای انکار منجی شیعیان تلاش می‌کنند.

رئیس ستاد شعبانیه استان کرمان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم مبنی بر اینکه امام مهدی عجل‌الله تعالی زمین را پر از عدل و داد می‌کند همانگونه که از ظلم و جور پُر شده است؛ متذکر شد: معنای حدیث این نیست که باید ظلم کرد تا ظهور رخ بدهد بلکه برای زمینه‌سازی ظهور باید تلاش کرد که انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور است.

وی تلاش برای ترویج فرهنگ مهدویت را مورد تاکید قرار داد و اولین گام برای ترویج این مهم را شکل‌گیری خانواده با تفکر مهدویت دانست تا جامعه مهدوی شکل بگیرد و جلوه‌های جامعه مهدوی محقق شود.

انجم‌شعاع یکی از این خصوصیات جامعه مهدوی را ایجاد وحدت و همدلی در جامعه اسلامی و شیعی عنوان و بیان کرد: یکی از مصادیق آن انتخابات و حضور حداکثری در آن است که در همین رابطه همه برنامه‌های نیمه شعبان، پیوست انتخاباتی دارد اما تاکید شده تا فضای جشن‌ها به نفع فرد یا گروهی نباشد و مواظبت شود تا کاندیداها از این جشن‌ها به نفع خود استفاده نکنند.

وی با استفاده از دعای اللهم‌ارزقنا توفیق الطاعه... اطاعت از خداوند، دوری از گناه، استقامت که نیاز جامعه امروز است؛ دانش و بینش، پرهیز از حرام و... را از ویژگی‌های جامعه مهدوی برشمرد و افزود: نیمه شعبان فرصتی برای بیدارباش جامعه است تا این ویژگی‌ها در خود ایجاد کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان سپس با اشاره به تشکیل جلسات مختلف از جمله با گروه‌های مردمی گفت: جشن محلات در ۴۷ نقطه از شهر کرمان با برنامه‌های شاد و متنوع، جشن نیمه شعبان به مدت دو شب در مهدیه مسجد صاحب‌الزمان کرمان، جشن مردمی در دانشگاه پیام نور، جشن نیمه شعبان در مدارس و ادارات همراه با آذین‌بندی از جمله جشن‌های نیمه شعبان است.

وی از نورافشانی همراه با بانگ "یا مهدی ادرکنی"  در شب نیمه شعبان در بیش از ۵۰۰ نقطه از استان خبر داد که  ۱۰۰ نقطه فقط در مرکز استان است.

انجم‌شعاع اعلام کرد: نماز استغاثه و مناجات خوانی ساعت ۱۶ روز نیمه شعبان در مسجد امام(ره) نیز برگزار می‌شود.

وی از احیای شب نیمه شعبان از جمله احیای دانش آموزی خبر داد و گفت: آذین بندی میادین، بازار و همه شهرستان‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 1750879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha