راه‌اندازی کاروان منتظران همزمان با نیمه شعبان در بیرجند

حجت الاسلام کاظمی از پیاده روی کاروان مهدویت از میدان ابوذر تا مسجد امام حسین (ع) در روز نیمه شعبان در بیرجند خبر داد.

حجت الاسلام سیدحسین کاظمی- مدیر بنیاد مهدویت  خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری پیاده روی مهدویت در روز نیمه شعبان گفت: پیش بینی می شود بیش از پنج هزار نفر از مردم ولایتمدار در پیاده روی مهدویت از میدان ابوذر تا مسجد امام حسین(ع) شرکت کنند.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی گریزی به معرفی شورای سیاستگذاری و پشتیبانی مهدویت استان زد و با بیان اینکه تا پایان هفته حکم افراد توسط نماینده ولی فقیه در استان تقدیم آنها می شود، اظهار داشت: به تازگی جلسات ملی مهدویت و انقلاب اسلامی در شیراز و مهدویت محور وحدت در امت و مذاهب اسلامی در زاهدان با حضور مسئولان بنیاد مهدویت استان ها برگزار شد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده خراسان جنوبی سال آینده میزبان همایش مهدویت به صورت ملی خواهد بود.

وی معرفی توانمندی های استان در عرصه مهدویت با نگاه ملی و به دنبال آن در عرصه بین المللی را از اهداف پیش رو عنوان کرد و افزود: می توان از ظرفیت های بالفعل و بالقوه برای نشان دادن قابلیت های استان بهره برد.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان اینکه جلسات متعددی با ائمه جمعه، دانشگاه و... برگزار شده است، گفت: این اقدامات با هدف جریان سازی در بحث مهدویت انجام شده و به دنبال خودکفایی و تربیت مربی مهدویت در استان هستیم.

حجت الاسلام کاظمی احیای شب نیمه شعبان و برگزاری جشن در مساجد استان، آذین بندی ادارات، مساجد، معابر و... را از اقدامات در دستور کار در نیمه شعبان اعلام کرد و افزود: بر اساس توان و ظرفیت شهرستان ها، کاروان های شادی، پخش سرود به صورت زنده و... در محلات برای ایجاد شور مهدوی در سراسر استان در نیمه شعبان انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: برای انجام اقدامات لازم در زمینه مهدویت، نیاز به کار محتوایی و رسانه ای است و باید با بهره گیری از این دو مقوله با نگاه تبیینی در مباحث ورود کرد.

این مقام مسئول در ادامه به برگزاری آیین برات در این استان اشاره کرد و یادآور شد: می توان با جهت دهی هزینه‌های این آیین در استان، نسبت به احیای معارف مهدوی، تقویت جشن های مهدوی، اطعام و انفاق مهدوی، آزادسازی زندانیان غیر عمد و... ورود کرد.

وی با بیان اینکه برنامه های بنیاد مهدویت کاری تیمی است و با همکاری و همفکری می توان کارها را پیش برد، افزود: اقدامات پیش رو در این بنیاد به صورت مردمی است و با همکاری مردم، شهرداری و... آذین بندی معابر در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این مهم که اجرای برنامه ها با همکاری مؤسسه زمینه سازان ظهور در حال انجام است، افزود: در صورت نیاز شهروندان می توانند برای فضاسازی مهدوی سردرب منازل، مساجد و .. اقلام فرهنگی را به صورت امانی از این مؤسسه تحویل گرفته و استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با شناسایی افراد نخبه و پای کار سال آینده برنامه و اهداف بازخورد بهتر و بیشتری داشته باشد.

کد خبر 1750986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha