اجرای طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد

هم‌افزایی اهالی قرآن با شعار «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال با مشارکت مردم و همه نهادهای قرآنی در رمضان برگزار می‌شود که در این طرح حفظ موضوعی قرآن پیگیری می‌شود.

خبرگزاری شبستان__یاسوج: «ما از قرآن دوریم؛ ما از قرآن بیگانه ایم؛ ما با مفاهیم قرآن نا آشناییم؛ باید کاری کنیم این جملات جملات مقام معظم رهبری است اما چه باید کرد؟ ایشان در ادامه همین بیانات یکی از مهم ترین راهکارهای مد نظر خودشان برای قرآنی کردن جامعه را گفتمان سازی و تبدیل کردن مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری و رایج ترین افکار مشترک همه مردم و حفظ آیات کلیدی قرآن توسط همه مردم به خصوص جوانان بیان می کنند.».

بر همین اساس، تیمی متشکل از پژوهشگران قرآنی به مدت ۶ ماه با بررسی فرمایشات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری علامه طباطبایی و برخی دیگر از بزرگان قریب به ۱۵۰ فراز کاربردی، مبتلابه جامعه امروز، خوش خوان و مورد تأکید این بزرگان از قرآن کریم را به عنوان آیات منتخب برگزیدند تا در طول ۳ سال آینده، به تدریج و متناسب با اقتضائات مختلف در سطح جامعه گفتمان شود.

آیاتی که اگر برای عموم مردم متدین جامعه تبیین و به زندگی روزمره آنها وارد شود، زمینه ساز ایجاد جامعه قرآنی خواهد شد.

آرمان ایجاد جامعه، قرآنی بدون تردید بدون همدلی، همراهی همفکری و مشارکت همه ظرفیت ها محقق نخواهد شد.

لذا به لطف خداوند و با پیشنهاد دلسوزان و اساتید قرآنی ماه مبارک رمضان پیش رو شاهد یک حرکت هم افزای ملی با پرچمداری جریان های مردمی و حمایت تمام قد ظرفیت های حاکمیتی و دولتی خواهیم بود.

این حرکت هم افزا با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه های قرآن و ادای فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین و تقویت ایمان و امید مردم برگزار می شود.

گام نخست گفتمان سازی آیات منتخب با محوریت ۵۰ فراز از قرآن کریم برداشته می شود.

زندگی با آیه ها ؛ آرمان مشترک ماه مبارک رمضان

امسال همگی دست به دست هم به یاری خدا حال و هوای کشورمان را قرآنی تر می کنیم « زندگی با آیه ها »؛ حلقه وصل همه فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام «سید رضا افتخاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، با اشاره به طرح سه ساله «زندگی با آیه‌ها» در استان کهگیلویه و بویراحمد به اهداف بلند مدت این طرح اشاره کرد و گفت: گفتمان سازی و تبدیل مفاهیم قرآنی مورد نیاز امروز جامعه به مسلمات فکری و بینات افکار عمومی جامعه اسلامی در راستای فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین از اهداف این طرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد جریان ملی هم افزای قرآنی با پرچمداری جریان‌های مردمی و حمایت جدی ظرفیت‌های حاکمیتی و دولتی با شعار مشترک «زندگی با آیه‌ها» جهت تقویت حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی حاضر در میدان و تبدیل اقدامات خرد کم اثر به اقدامات موثر ملی را از دیگر اهداف این طرح ملی دانست.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست این طرح سه ساله با محوریت ۵۰ فراز قرآنی با عنوان «مسطور ۱» در دستور کار قرار دارد، افزود: در سطح نخست گفتمان سازی «زندگی با آیه‌ها» برای ۳۰ میلیون نفر در سطح کشور، در سطح دوم ایجاد انس عموم مردم با مفاهیم فرازهای قرآنی «تبیین»، در سطح سوم ایجاد انس عموم مردم با الفاظ فرازهای قرآنی «حفظ» و در سطح چهارم کنشگری با محوریت تعلیم و عمل به آیات توسط ۲۰۰ هزار نفر در کشور مد نظر است.

حجت الاسلام افتخاری هفت فراز محوری طرح «مسطور ۱» ماه مبارک رمضان را یادآور شد و بیان کرد: فراز محوری کلی در سوره سبا و اسرا، فراز محوری فصل اول ایمان و امید در سوره آل عمران، فراز محوری فصل دوم «توحید و جهت حرکت» در سوره انعام، فراز محوری فصل سوم «نبوت و قیام» در سوره نحل، فراز محوری فصل چهارم «ولایت و هم جبهگی» در سوره عنکبوت و فراز محوری فصل پنجم «معاد و مقصد» در سوره زلزال مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این هفت فراز محوری از بین ۵۰ فراز منتخب شامل ۳۰ فراز جز محور و ۲۰ فراز دیگر انتخاب شده و تاکید بیشتری بر آنان وجود دارد.

وی ادامه داد: این حرکت فراگیر با بهره گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت ها و اقتضائات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم افزایی تمام ظرفیت های مردمی و حکومتی است.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به اینکه تقویت حلقه های میانی و ظرفیت های مردمی حاضر در میدان سیاست اصلی این جریان سازی است، گفت: این حرکت نه تنها رقیب جریان های مردمی نیست، بلکه هدف آن پررونق شدن میدان های اصلی است، لذا حرکت هم افزا محلی برای معرفی فعالان مردمی قرآنی به جامعه نیز خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فعالانی که تاکنون اقدامات متعدد و کوچک و بزرگی در سطح کشور در زمینه حفظ و قرائت قرآن تولید و عرضه محتوا و خدمات قرآنی در قالب تولید، کتاب دوره آموزشی سخنرانی محصولات چندرسانه ای و ایجاد اپلیکیشن های تخصصی و کانال های فعال در شبکه های اجتماعی انجام داده اند، اما بسیاری از آنان هنوز در دسترس بسیاری از مخاطبان بالقوه خود نیست.

وی اظهار کرد: تبلیغات این جریان توسط برنامه های پرمخاطب مثل برنامه تلویزیونی، محفل جزء خوانی های اعتاب ….. انجام می شود و علاوه بر آن یک پویش بزرگ ملی با جوایز ویژه برگزار می شود.

حجت الاسلام افتخاری افزود: دستیابی به این هدف بزرگ با اتفاقات مقطعی و موقت امکان پذیر نبوده و حتما نیاز به یک محصول تعاملی است که باعث استمرار تعامل مخاطب با این آیات شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شاخص ترین محصولی که برای این ۱۵۰ فراز ایجاد می شود، یک سایت است که بستر بارگذاری تمامی تولیدات تبیینی پیرامون این ۱۵۰ فراز خواهد بود و در حرکت هم افزا مخاطبان به این بستر دعوت می شوند.

وی یادآور شد: در این بستر علاوه بر تبیین آیات، حفظ آیات نیز تسهیل می شود و مسیر همراهی مخاطب از آیه اول تا آخرین آیه بازی وارسازی می شود تا انگیزه همراهی مخاطب با سایت را بیشتر کند.

حجت الاسلام افتخاری خاطرنشان کرد: همچنین مجموعه تولیدات مکتوب و رسانه ای برای این ۱۵۰ فراز همگی در سایت محصول بارگذاری می شوند تا همیشه در دسترس علاقه مندان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: چون تقویت همه جریان های فعال مردمی، سیاست اصلی این جریان است این سایت محلی برای معرفی تمامی اتفاقات مردمی قرآنی در ماه مبارک رمضان نیز هست.

وی گفت: این حرکت به نام نهاد یا سازمان خاصی مصادره نمی شود و به گونه ای است که هر کس در آن مشارکت کند زیر مجموعه سازمان یا نهاد خاصی به حساب نمی آید.

برای آشنایی بیشتر با طرح کلیک کنید

کد خبر 1751022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha