جشن های مهدوی مردم پایه است/مساجد مرکز جشن‌های نیمه شعبان

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان گفت: جشن‌های ماه شعبان به ویژه میلاد حضرت مهدی(عج) به صورت مردمی و مشارکت عمومی برگزار می شود.

حجت الاسلام «مهدی نیلی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان به برنامه های اعیاد شعبانیه اشاره کرد و اظهارداشت: جشن های متنوع فرهنگی در شهرها و روستاها با مشارکت هیات های مذهبی، کانون های مساجد و کسبه و بازاریان در حال برگزاری است.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان جشن های نیمه شعبان را نقطه عطف مراسم های این ماه اعلام کرد و افزود: اجتماعات مهدوی همراه با جشن و برنامه های فرهنگی اجرا می شود.

وی با اشاره به اجتماع مهدوی در جمکران، تصریح کرد: ۴۴۰ اتوبوس از استان اصفهان در این مراسم شرکت می کنند که بخش زیادی از آن دانش آموزان هستند.

مساجد مرکز جشن های نیمه شعبان

حجت الاسلام نیلی پور با اشاره به برنامه های اعیاد شعبانیه و نقش مساجد در این مراسم ها، گفت: مساجد مهمترین مراکز برگزاری مراسمات مردمی این ایام هستند که در نیمه شعبان برنامه متنوعی را اجرا می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر جشن ها، احیا شب نیمه شعبان، مسابقه کتابخوانی، تشکیل پویش های مردمی از جمله «مرا دریاب»، توزیع نذری و بسته های فرهنگی و معیشتی و همچنین همایش های ورزشی برگزار می شود.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان در این خصوص نقش مهمی دارند و بچه های مسجد پیشگام جریان مهدوی شده اند.

کد خبر 1751184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha