تکمیل تالار بیرجند نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

فرخنده با اشاره به اینکه در هشت شهرستانِ خراسان جنوبی پروژه نیمه تمام داریم، گفت: تکمیل تالار بیرجند نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی فرخنده در نشست با هنرمندان استان اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در سال ۱۴۰۰ بر اساس ارزیابی های سازمان اداری و استخدامی کشور در طیف متوسط و دوازدهم کشور قرار گرفته بود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این اداره امسال با رشد ۱۱ پله صعود در طیف عالی قرار گرفته است، افزود: روزهای درخشانی در فرهنگ و ارشاد استان داریم گرچه در حوزه زیرساخت های فرهنگی عقب ماندگی داریم.

فرخنده افزود: در هشت شهرستانِ استان پروژه نیمه تمام داریم که تنها یک پروژه بزرگ تالار شهر بیرجند نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی و سینمایی در شهرستان طبس نداریم، همچنین مجتمع فرهنگی بشرویه، سرایان و قاین نیمه تمام هستند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی در دو شهرستانِ استان اصلا کلنگ زنی نشده است، افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سال گذشته برای پروژه ها اختصاص یافته و ساخت و سازها دوباره شروع شده است.

وی از افتتاح خانه فرهنگ و خانه مطبوعات بیرجند خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای تالار شهر بیرجند تزریق خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حوزه آموزش عقب ماندگی هایی داشتیم و رکودی حاکم شده بود، لذا در هشت شهرستان کارگاه های آموزشی را برگزار و برای اولین بار چهار گروه در جشنواره تئاتر کشور شرکت کردند.

فرخنده گفت: در حوزه تجسم هنر، امسال ۴۵۰ اثر هنری وارد شد که رشد سه برابری داشت که حاکی از این است که هنرمندان ما اگر دیده شوند مرد میدان هستند.

وی با اشاره به فعال کردن شعر طنز استان به همت شاعران استان، گفت: جشنواره شعر فجر به صورت چرخشی در شهرستان ها آغاز شد.

به گفته وی؛ جایگاه شعر استان در سطح ملی دیده نشده بود و امسال چهارمین دفتر انجمن مفاخر را راه اندازی کردیم و طرح فرهنگی از خوسف تا طوس مطرح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به حماسه سرای آیینی کشور (ابن حسام خوسفی)، افزود: کنگره ملی ابن حسام برگزار و پوستر کنگره رونمایی شد و ۲۸ آبان ماه روز فرهنگی خوسف معرفی شد.

کد خبر 1751197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha