بایدها و نبایدهای تبلیغاتی انتخابات در خراسان جنوبی اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به بایدها و نباید های تبلیغاتی انتخابات، گفت: نامزدها از تخریب و توهین به یکدیگر جلوگیری کنند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، موسی سلیمی امروز (۳ اسفند) در برنامه زنده میز خبر استان، اظهار داشت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از بامداد امروز شروع شده و تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت. 

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید برابر دستور العمل های انتخاباتی و قانون و مقررات تبلیغ داشته باشند، افزود: تبلیغات خبرگان رهبری از قبل شروع شده است تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: ابعاد آثار تبلیغاتی بر اساس قانون ۷۰ در ۱۰۰ است و محل نصب تبلیغات باید در مکان های مشخص شده و جانمایی شده توسط فرمانداری ها و شهرداری ها باشد. 

سلیمی گفت: همچنین نامزدها می توانند از امکاناتی که بر اساس ماده ۷۴ قانون انتخابات توسط هیئت استانی انتخابات شناسایی شده و به نامزدها اعلام شده هم استفاده کنند.

وی تصریح کرد: به لحاظ قانونی نصب آثار تبلیغاتی در تابلوهای راهنمایی و رانندگی، بیمارستان ها و اتوبوس های شهری ممنوع است و فعالیت های تبلیغاتی باید در ستاد تبلیغاتی باشد. 

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: این دوره عرصه تبلیغات بیشتر در فضای مجازی خواهد بود، در این دوره انتخابات امکان تبلیغات در فضای مجازی، حقیقی است و چهار کانال تلویزیونی تبلیغاتی هم برای تبلیغات راه اندازی شده است تا مردم انتخاب بهتری داشته باشند. 

سلیمی با بیان اینکه در این یک هفته مانده تا انتخابات هم امکان دارد نامزدی از چرخه انتخابات رد صلاحیت شود، تصریح کرد: بر اساس قانون انتخابات اگر نامزدها تخلفات انتخاباتی داشته باشند و صلاحیت نامزدها برای ورود به مجلس خدشه دار شود، شورای نگهبان نسبت به صلاحیت نامزد اعلام نظر خواهد داشت. 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسمات کشوری استانداری خراسان جنوبی در پایان از تمامی نامزدها خواست تا با رعایت اخلاق انتخاباتی، شور انتخاباتی را رقم و از توهین و تخریب یکدیگر جلوگیری و صرفا تبلیغات خودشان را انجام دهند. 

وی گفت: تبلیغات با در نظر گرفتن قانون موجب شور انتخاباتی و اعتلا و سربلندی ایران اسلامی خواهد شد.

کد خبر 1751215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha