اطعام زائرین و مجاورین حرم ائمه معصومین (ع) بر اساس نیت واقف بیرجندی

حجت الاسلام خدایی گفت: بر اساس نیت واقف خیراندیش در نیمه شعبان به مناسبت ولادت امام زمان (عج)، زائرین و مجاورین حرم مطهر ائمه اطهار در سامرا، نجف، مشهد، کاظمین، کربلا ضمن برگزاری مجالس وعظ و جشن، اطعام می شوند.

حجت الاسلام دادخدا خدائی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی به موقوفه شیخ محمد هادی اشاره کرد و گفت: این موقوفه در ۱۲ شهریور سال ۱۳۲۷ هجری قمری وقف شده است.

وی از موارد و نیات این موقوفه به تأمین لباس گرم زمستانه برای فقرا و سادات، اطعام و دادن به زائران و مجاوران در اعتاب مقدس سامرا، نجف، کربلا، کاظمین، مشهد، و بیرجند _محل حسینیه امام رضا(ع)_ در نیمه شعبان، ازدیاد نسل و تزویج سادات، تلاوت قرآن و ... اشاره کرد.

خدائی با اشاره به این مهم که این موقوفه دارای ۳۴۳ رقبه مسکونی و کشاورزی است، درآمد سالانه این موقوفه در بخش کشاورزی را ۶۰۰ میلیون و در بخش مسکونی ۵۰۰ میلیون تومان اعلام و تأکید کرد: درآمد موقوفه بر اساس نیت واقف هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه از محل درآمد حاصله برای اطعام در کربلا، سامرا، نجف و... با برنامه ریزی های صورت گرفته قریب ۲۱۰ میلیون تومان اختصاص می یابد، افزود: با پیش بینی های صورت گرفته علاوه بر اطعام زائران و مجاوران مناطق ذکر شده با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون تومان در نیمه شعبان حدود هزار و ۳۰۰ نفر در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند بر اساس نیت واقف اطعام می شوند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان اعتبارات اختصاص یافته برای کمک به فقرا و سادات در روز نیمه شعبان را بالغ بر ۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: افراد نیازمند و سادات از طریق مرکز افق زیر مجموعه آستان مقدس امامزادگان باقریه شناسایی و پس از راستی آزمایی از محل عواید موقوفه مساعدت مالی شده و یا سبد معیشتی بین آنها توزیع می شود.

کد خبر 1751250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha