تاتارستان میزبان مسابقه اذان ویژه جوانان

اداره اسلامی تاتارستان از برگزاری مسابقه اذان برای دانش آموزان و کودکان مسلمان در رده سنی پنج تا ۱۴ سال از ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، اداره اسلامی تاتارستان اعلام کرد: مسابقه اذان برای دانش آموزان و کودکان مسلمان در رده سنی پنج تا ۱۴ سال با همکاری برخی از انجمن‌های خلاق برگزار می‌شود.

این مسابقه باهدف بهبود عملکرد اذان در مساجد تاتارستان و حمایت از صداهای جذاب و احیاء و گسترش فرهنگ اذان در میان مسلمانان برگزار می‌شود. قرار است فعالیت این مسابقه از ۲۰ اسفند ۱۴۰۲مطابق با ۱۰ مارس ۲۰۲۴ آغاز می شود و مرحله نهایی آن ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ مطابق با ۱۰ مارس ۲۰۲۴ خواهد بود.

کمیته داوران مسابقه بر تلفظ صحیح زبان عربی و نفس طولانی، رعایت قواعد لحن در هنگام اذان دقت دارد. اذان باید طنین انداز و هنگام شنیدن لذت بخش باشد. این مسابقه همچنین کودکانی را که تلفظ اذان را نمی دانند، برای شرکت تشویق می کند تا نحوه اقامه اذان به آنها آموزش داده شود.

این مسابقه در دو مرحله برگزار می‌شود، مرحله اول به صورت دوره آموزشی از ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین ۱۴۰۳ (۱۰ تا ۲۴ مارس) آغاز می‌شود. از راه دور و آنلاین نحوه اجرای اذان و آموزش صوت یاد داده می شود. قرار است برندگان مسابقه۲۲ فروردین ۱۴۰۳ مطابق با ۱۰ آوریل ۲۰۲۴ معرفی شوند.

اداره اسلامی تاتارستان اخیرا دوره‌های آموزشی قرآن کریم را برای همه قبل از شروع ماه مبارک رمضان آغاز کرده است. این دوره ها از ابتدای ماه رجب در ۹ مسجد در شهر قازان تاتارستان آغاز شد. این دوره‌ها مطالعه، قرائت قرآن به همراه تسلط بر قواعد تجوید و حروف عربی را همواره می کند.

کد خبر 1751311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha