حضور در انتخابات یک وظیفه ملی و عبادتی اجتماعی است

امام جمعه قم با بیان اینکه انتخابات یک عبادت اجتماعی است گفت: همه کسانی که دل در گرو ایران و اسلام دارند به عنوان یک وظیفه ملی و انقلابی در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: حضور هر یک نفر در پای صندوق‌های رأی، بیعت با خدا و رسول الله و شهدا و انقلاب و ولایت و رهبری است.

امام جمعه قم ادامه داد: همه کسانی که دل در گرو ایران و اسلام دارند و عظمت و اقتدار ایران را دنبال می‌کنند، به عنوان یک وظیفه ملی و انقلابی و به عنوان یک عبادت باید پای رأی بروند و دیگران را نیز به پای صندوق بیاورند.

وی با بیان اینکه انتخابات یک عبادت اجتماعی است تصریح کرد: امروز همه دنیا به این انتخابات ملت ایران نگاه می‌کنند و باید اختلافات را کنار گذاشت و کسی نباید از صندوق‌ها روی بگرداند.

خطیب جمعه قم افزود: باید تلاش شود تا انتخاب به بهترین شکل برگزار شود؛ کف صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان در نظر گرفته شده است و مردم باید افراد اصلح را انتخاب کنند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: انتخابات جشن بزرگ ملت است و انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را پدید آورد و باید قدردان آن باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: امروز شاهد مقاومت مردم غزه و نسل کشی بی رحمانه از سوی رژیم اشغالگر قدس هستیم که حکام عرب و غرب در برابر این انسان کشی سکوت کردند اما راه مقاومت استوار تر و محکم‌تر شد.

امام جمعه قم ادامه داد: آمریکا و اسرائیل بدانند تلاش آنان راه به جایی نخواهد برد و جبهه مقاومت مسیر خود را به قدرت ادامه می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز مهندسی گفت: خواجه نصیرالدین طوسی عالمی فقیه، متکلم، ریاضیدان و هیأت دان شرق، جهان اسلام و ایران است و این روحانی بزرگ و عالم جامع در بسیاری از علوم اسلامی بنیانگذار بوده و تحول ایجاد کرده و در عین حال در فیزیک، ریاضیات و نجوم از رجال برجسته تاریخ است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: مهندسی شاخه‌های گوناگونی دارد، اما قلمرو رشته معماری و شهرسازی مهم است که هنوز مراکز علمی و دانشگاهی و مهندسی ما، الگوهای نو در معماری و شهرسازی تولید نکردند.

وی افزود: ما هنوز الگوبردار در عرصه معماری و شهرسازی از دیگران و غرب هستیم که البته باید خوبی‌های آن را بگیریم اما اسلام و منطق اسلام در حوزه معماری و شهرسازی اقتضائاتی دارد که باید مورد توجه باشد.

کد خبر 1751353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha