طلبه‌ای که با ورزش نوجوانان را جذب فعالیت‌های مهدوی می‌کند

حجت الاسلام محمدتقی سعیدی تاکنون طرح و ایده های ابتکاری فراوانی برای آشنایی نوجوانان با سبک زندگی مهدوی را انجام داده و مسابقات ورزشی، هنری و اهدای جوایز را چاشنی این برنامه ها کرده تا نوجوانان بیشتر مشتاق حضور در این دوره های آموزشی شوند و با انگیزه ای دوچندان برای یادگیری مباحث مطرح شده، تلاش کنند.

 خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، مهدیه شعبانی؛ حجت الاسلام محمدتقی سعیدی در شهرستان جیرفت طلبه ای نام آشنا است و همه او را با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اش می شناسند. طلبه ای جوان که دغدغه تربیت دینی نوجوانان و به ویژه آشنایی آنها با سبک زندگی مهدوی را دارد.

از سال ۱۳۹۰ فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود را به عنوان مدیر کانون فرهنگی هنری المهدی مسجد حضرت رقیه (س) جیرفت آغاز می کند و در حال حاضر هم مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان است.

دهه مهدویت که از بیست و ششم بهمن ماه شروع شده و فردا ششم اسفند ماه همزمان با ولادت با سعادت امام زمان (عج) پایان می یابد، بهانه ای شد تا با این طلبه جوان کانون مسجدی گفتگو کنیم.

حجت الاسلام محمد تقی سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: مدت ۱۲ سال است که با اجرای برنامه های فرهنگی، مسابقات  ورزشی و هنری نوجوانان بسیاری را جذب مساجد کرده ام.

طلبه ای که ورزش را چاشنی برنامه های مهدویت کرده است

این طلبه جوان می افزاید؛ تاکنون طرح و ایده های ابتکاری فراوانی برای آشنایی نوجوانان با سبک زندگی مهدوی را انجام داده ام و مسابقات ورزشی، هنری و اهدای جوایز را چاشنی این برنامه ها کرده ام تا نوجوانان بیشتر مشتاق حضور در این دوره های آموزشی شوند و با انگیزه ای دوچندان برای یادگیری مباحث مطرح شده، تلاش کنند.

طلبه ای که ورزش را چاشنی برنامه های مهدویت کرده است

او می گوید؛ تاکنون در قالب طرح «صبح مهدویت» کلاس های امام مهدی شناسی را برگزار کرده ام و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ دوره های آموزش امام مهدی شناسی را برای نوجوانان مسجد حضرت زهرا (س) محله کشت و صنعت برگزار کرده ام.

طلبه ای که ورزش را چاشنی برنامه های مهدویت کرده است

به گفته مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان؛ طرح های عطر انتظار و امام مهربانی ها از دیگر فعالیت هایی است که با رویکرد آشنایی بیشتر نوجوانان با سبک زندگی و شخصیت امام زمان (عج) اجراشده است.

طلبه ای که ورزش را چاشنی برنامه های مهدویت کرده است

حجت الاسلام سعیدی می گوید: دوره آموزشی سبک زندگی مهدوی همراه با پرسش و پاسخ و طرح پله های انتظار نیز تاکنون برگزار کرده ام.

طلبه ای که ورزش را چاشنی برنامه های مهدویت کرده است

این طلبه جوان می افزاید؛ طرح آموزشی، معرفتی و ورزشی انتظار یار محبوب که با رویکرد آشنایی نوجوانان با نماز و امام زمان (عج) است را در تابستانی که گذشت در شهر جیرفت و جبالبارز اجرا کردم.

طلبه ای که ورزش را چاشنی برنامه های مهدویت کرده است

او می گوید؛ در راستای اجرای این طرح، طی سه مرحله دوره های آموزشی آشنایی با نماز و امام زمان (عج) و  مسابقات فوتسال انتظار را برگزار کردم و در کنار آموزش عملی نماز  به تبیین معارف نماز و مهدویت پرداختم.

طلبه ای که ورزش را چاشنی برنامه های مهدویت کرده است

به گفته مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان؛مسابقات آثار هنری با موضوعات نماز و امام مهدی(عج)، برگزاری مسابقه حفظ زیارت آل یاسین، نوشتن نامه ای به خدا و امام زمان (عج)، برگزاری آزمون های چهار گانه از جزوات آموزشی نماز و مهدویت و قرائت میثاق نامه با امام زمان (عج) از سایر برنامه های طرح آموزشی، معرفتی و ورزشی انتظار یار محبوب بوده است.

طلبه ای که ورزش را چاشنی برنامه های مهدویت کرده است

حجت الاسلام سعیدی می گوید؛ کار با نوجوانان آن هم پسر کمی سخت است زیرا پسران پر جنب و جوش هستند و اگر اخلاق، رفتار و برنامه ها جذاب نباشند نمی توان با آنها ارتباط برقرار کرد.

این طلبه جوان می افزاید؛ البته که کار برای خدا و نشاندن لبخند رضایت بر لبان مبارک امام زمان (عج) خستگی را از تنت بیرون می کند و باعث می شود تا هر کجا که احساس کردی کاری برای زمینه سازی ظهور می توانی انجام دهی با یک یا علی از جای بلند شوی حالا فرق نمی کند شهر یا روستا باشد.

این طلبه جوان می افزاید؛ طرح و برنامه هایی که تاکنون انجام داده ام با هدف یادگیری سبک زندگی مهدوی، آشنایی بیشتر با امام زمان (عج)، بکار گیری عملی معارف مهدوی در زندگی و ارادت عملی نوجوانان به ساحت مقدس امام زمان (عج) بوده است و امیدوارم موثر واقع شده باشم.

او می گوید؛ امروز دشمن بیش از گذشته روی سست کردن باورها و اعتقادات دینی جوانان ما تمرکز کرده است بنابراین این وظیفه و تکلیفی است که بر دوش ما نهاده شده تا برای حفظ جوانان از تهاجم فرهنگی دشمن، آنها را به مساجد بیاوریم و برای تقویت ایمان آن‌ها تلاش کنیم.

کد خبر 1751378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha