یادمان‌ها و اردوگاه‌های راهیان نور در ماه مبارک رمضان فعال هستند

صادقی گفت: یادمان‌ها و اردوگاه‌های راهیان نور در طول ماه مبارک رمضان فعال و آماده پذیرایی از تمام زائران هستند.

احمدرضا صادقی، مدیر راهیان نور بسیج در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه یادمان های راهیان نور در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اوج سفرهای راهیان نور از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند است و همزمان با شروع ماه مبارک رمضان حجم اعزام ها کاهش می یابد اما این امر به معنای آن نیست که راهیان نور تعطیل می شود.

صادقی افزود: ما در یادمان هایی و اردوگاه هایی که در اختیار داریم و کاروان هایی که آمادگی اعزام در ایام ماه مبارک رمضان را دارند آماده پذیرایی و استقبال هستیم، علاوه بر این آمادگی اسکان زائران در ماه مبارک رمضان را داریم و ظرفیت پذیرایی از آنها را نیز پیش بینی شده است.

مدیر راهیان نور بسیج خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در یادمان های نزدیک به شهرها ویژه برنامه های سحر و افطار را برگزار کنیم.

 صادقی اظهار کرد: همچنین قرارگاه راهیان نور خانوادگی را نیز فعال کرده ایم، در این قرارگاه خانواده ها با خودروهای شخصی خود به مناطق راهیان نور سفر می کنند و  در طول ایام نوروز و سفر راهیان نور آمادگی استقبال از آنها را داریم.

وی گفت: یادمان ها و اردوگاههای راهیان نور در طول ماه مبارک رمضان فعال هستند و آمادگی پذیرایی و اسکان از تمام زائران راهیان نور را داریم.

جشنواره رهاورد سرزمین نور

مدیر راهیان نور بسیج ادامه داد: ۱۷ اسفندماه جشنواره ره آورد سرزمین نور برگزار شد این جشنواره در رشته های دلنوشته، عکس، فیلم،  متن ادبی، شعر، سرود و کارهای هنری در سراسر کشور برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: مرحله استانی این جشنواره برگزار شده و در حال حاضر آثار در حال داوری در مرحله کشوری است که در این مرحله از برگزیدگان تجلیل می شود.

صادقی در مورد استقبال زائران از راهیان نور تصریح کرد: استقبال از راهیان نور در بخش دانش آموزی و دانشجویی بی نظیر بوده است، آخرین آمار قریب به ۷۰۰ هزار نفر تا کنون از تمام اقشار در راهیان نور شرکت کردند و هدف گذاری ما در قشر دانشجویی برای ۱۱ هزار نفر است و هدف گذاری ما در راهیان نور بر یک میلیون نفر روز بوده که امیدواریم به این آمار دست یابیم.

هیچ تلفات جاده ای در راهیان نور گزارش نشده است

 وی در مورد آمار تصادفات جاده ای در راهیان نور گفت: تا کنون گزارشی از تصادف و یا تلفات جاده ای در راهیان نور نداشتیم و الحمدلله کاروانها و متولیان راهیان نور در قرارگاه های سپاه و بسیج نکات ایمنی را رعایت کردند و موضوع سلامت زایران برای ما از اهمیت ویژه ای برخودار است و تمام ظرفیت های سپاه و بسیج برای تامین ایمنی زائران به کار گرفته شدند و به طور جدی اصول ایمنی سفر پیگیری می شود.

وی گفت: قریب به ۱۲۰ هزار راوی و مبلغ تا کنون در کاروان ها فعال هستند و آمار نهایی در پایان اعزام ها در فروردین ماه ۱۴۰۳ اطلاع رسانی می شود.

صادقی خاطرنشان کرد: در قرارگاه سپاه و بسیج راهیان نور از کاروانهای خاص مانند کاروان دختران انقلاب و کاروان های عفاف و حجاب نیز میزبانی می کنیم.

کد خبر 1751476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha