فضیلت شب نیمه شعبان همچون شب‌های قدر است

حجت الاسلام ترکاشوند با اشاره به اینکه شب نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت در روایات از فضیلتی عظیم و والا برخوردار است گفت: در فضیلت نیمه شعبان همین بس که همسنگ و هم تراز با شب های قدر است.

حجت الاسلام احسان ترکاشوند، گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) اظهار کرد: مهدی موعود آخرین امام از ۱۲ امام شیعیان است که در سن کودکی از نظرها غایب شد و ما از وجود ایشان در پس پرده غیبت بهره مند هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه شب نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت در روایات از فضیلتی عظیم و والا برخوردار است گفت:  در فضیلت نیمه شعبان  همین  بس که همسنگ و هم تراز با شب های قدر بوده و بسیار به شب قدر نزدیک است.

استاد حوزه و دانشگاه ملایر با بیان اینکه احیای شب نیمه شعبان در روایات بسیار سفارش شده و خوشا به حال کسی که بتواند این شب را احیا کند افزود: یکی از فضایل ارزشمند در روز نیمه شعبان  روزه داری و همچنین اطعام دهی در روز نیمه شعبان نیز بسیار سفارش شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جامعه مهدوی اشاره کرد و گفت: برای داشتن جامعه مهدوی باید در مسیر امام زمان(عج) بود و یکی از مهمترین وظایف منتظر این است که امام زمان خود و مسئله ظهور را بشناسد و جامعه منتظر جامعه ای است که هر روز نسبت به امام عصر معرفت خود را تقویت کند.

ترکاشوند تصریح کرد: ظهور امام زمان یک سری مقدمات دارد که باید به صورت واقعی در جامعه ایجاد شود و فرج امام زمان(عج) از آن اموری است که ممکن است  با توجه به اعمال ما به  تاخیر یا تعجیل بینجامد.

وی با تاکید بر اینکه صالح بودن و ایجاد فضای مهدوی در جامعه در تعجیل فرج بی شک موثر است افزود:  شایسته ست شیعیان حضرت شناخت وآگاهی خود را نسبت به امکتم عصر بالا برذده تا هر چه زودتر از برکات ظهور ایشان بهره مند شوند

استاد حوزه و دانشگاه ملایر با گریزی به برکات ظهور امام عصر(عج)  گفت: وقتی امام عصر ظهور کند بر انسان تصرف می کند و عقل انسان کامل می شود و و وقتی انسانی عقلش کامل باشد دنبال لذات دنیوی  نمی‌رود و جامعه مهدوی ما نیازمند چنین انسان هایی است.

 وی زیاد شدن روزی، امنیت، رفع مشکلات و گرفتاریها، ایجاد صلح و آرامش و... و. را از برکات  ظهور  امام مهدی برشمرد و یادآور شد: امروز تبیین جامعه مهدوی و برکات ظهور برا نسل جوان و اقشار و لایه های مختلف جامعه یک ضرورت است

ترکاشوند با تاکید بر اینکه تبیین مبانی برکات ظهور مردم را تشویق می‌کند که فضای جامعه را به سمت جامعه مهدوی سوق دهند گفت: همچنین  تشریح برکات ظهور امام زمان(عج) باعث می شود تا مردم برای ظهور دعا کند.

وی افزود: نیمه شعبان فرصتی برای نزدیکی بیشتر به امام عصر(عج) بوده و  وظیفه ما این است که فضای جامعه را برای ظهور آماده کنیم  و هر چه  زودتر شاهد ظهورمنجی عالم بشریت باشیم.

کد خبر 1751524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha