مشارکت در انتخابات به معنای حمایت از نظام اسلامی است

حجت الاسلام شمسی فر مشارکت در انتخابات را به معنای حمایت از نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: مشارکت در انتخابات سبب ناامیدی دشمن و ایجاد امید در جامعه می شود و لازم است که مسجد همچون همیشه پای کار بیاید و برای دعوت مردم و تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات به صورت جهادی و برای رضای خدا کار کنند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با محوریت انتخابات و اینکه شرکت در انتخابات را مصداق عمل صالح است، اظهارداشت: انتخابات امروز مساله مهم و حساس کشور، مساله ای مهم و همه جانبه است و دشمن برای کمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات در تلاش می باشد، وظیفه ما بصیرت افزایی و دعوت برای مشارکت حداکثری در انتخابات سرنوشت ساز است.

امام جمعه موقت خرم آباد افزود: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و وظیفه عمومی است، حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات همان هنر بزرگ انقلاب اسلامی است و نباید فراموش کرد که این حضور مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات را مظهر آزادی و قدرت انتخاب و رشد ملت ایران بیان کردند، عنوان داشت: ملت ایران اسلامی با حضور پر شور پای صندوق های رای همچون همیشه در سرنوشت کشورشان نقش آفرینی خواهند کرد و کشور را با انتخاب اصلح به سمت پیشرفت و توسعه هدایت می کنند.

مشارکت حداکثری در انتخابات دشمنان نظام و انقلاب را ناامید می کند

حجت الاسلام شمسی فر ادامه داد: هر عملی که انجام می دهیم اثر آن از اهمیت بالایی برخوردار است و در بحث انتخابات و مشارکت مردم، اثر و نتیجه آن مهم است، مشارکت مردم سرنوشت ساز بوده و سرنوشت کشور را رقم خواهد زد و حضور پر شور مردم توطئه های دشمن را نقش برآب خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه با انتخاب افراد شایسته از سوی مردم و تشکیل مجلسی قوی با حضور متخصصین، تشکیل یک مجلس قوی و اثرگذار یک عمل صالح است، عنوان کرد: چراکه مجلس قوی در رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی ورزشی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه مشورت کردن و استفاده از عقل دیگری همواره در دین اسلام مورد تاکید است و پیامبر اسلام نیز همواره به بحث مشورت کردن تاکید کرده است، اظهارداشت: مشارکت مردم در انتخابات همان بحث همفکری و مشورت مردم برای انتخاب اصلح بوده و نتیجه این مشورت تشکیل مجلسی قوی خواهد بود.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی که مردم سالاری دینی مطرح است و بهاء دادن به مردم برای این نظام و حاکمیت ارزشمند می باشد، لازم است که مردم در لوی اسلام در سرنوشت کشور مشارکت داشته باشند و نظر خود را اعلام کنند.

مشارکت در انتخابات نشانه تقوا، ایمان و پویایی جامعه اسلامی است

حجت الاسلام شمسی فر بیان کرد: مشارکت در انتخابات نشانه تقوا، ایمان و اعتقاد هر فرد است، مشارکت در انتخابات علاوه بر اینکه مقوله تقوا است جنبه اجتماعی نیز دارد و هر فردی مسئول است که بر اساس وظیفه و تکلیف اجتماعی که بر دوش دارد نسبت به مملکت و جامعه خویش احساس مسئولیت کند و این مهم در پویایی جامعه اسلامی نقش آفرین است.

وی گفت: از برکات مشارکت مردم در انتخابات، تشکلیل مجلسی قوی برای رفع مشکلات پیش رو در عرصه های مختلف، ایجاد امید در جامعه، حمایت از نظام و مشارکت در سرنوشت کشور و ناامی کردن دشمنان اسلام و انقلاب است.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان بیان کرد: مردم ایران اسلامی همواره در شرایط حساس و صحنه های مختلف در میدان حضور داشته اند و ایستادگی پای این نظام و انقلاب و ولایت را به تصویر کشیدند ومشارکت مردم در انتخابات نشانه بلوغ سیاسی است و امید است با حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ماه جاری که تکمیل کننده پیروزی انقلاب است را باهمدیگر جشن بگیریم.

مسجد ظرفیتی اثرگذار برای دعوت مردم پای صندوق های رای است

وی با اشاره به اینکه مساجد کانون تعلیم و تربیت و بصیرت افزایی بوده و از دیر باز مساجد پایگاه عبادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده و هستند، گفت: با توجه به اینکه قشر وسیعی از زن و مرد، نوجوانان و جوانان در مساجد حضور دارند، حضور امام جماعت کانون بسیج مساجد و کانون های فرهنگی هنری در مساجد، از این ظرفیت ها باید در جهت بصیرت افزایی و دعوت مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات استفاده شود.

حجت الاسلام شمسی فر بیان کرد: ائمه جماعات با معرفی معیارهای فرد اصلح می توانند در این زمینه بصیرت افزایی کنند و مخاطبان مساجد نیز ظرفیتی وسیع برای دعوت دیگر گروه های مردمی جهت مشارکت در انتخابات هستند.

تعهد و تخصص از معیارهای شاخص انتخاب فرد اصلح است

امام جمعه موقت خرم آباد عنوان کرد: بحث تعهد و تخصص از معیارهای شاخص انتخاب فرد اصلح در انتخابات است، باید فردی انتخابا شود که در سایه تعهد و تخصصی که دارد بتواند به مردم و جامعه اسلامی خدمت رسانی نماید و گره از مشکلات مردم و جامعه باز کند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه مقاومت بسیج با استفاده از ظرفیت و تخصصی که دارند لازم است معیارهای انتخاب فرد اصلح و اهمیت و ضرورت مشارکت در انتخابات را برای مخاطبین تشریح نمایند و در راستای حضور پر رنگ مردم پای صندوق های  رای نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام شمسی فر اظهارکرد: مساجد می توانند با همکاری ائمه جماعات، هیئت امناء، کانون های فرهنگی و هنری و بسیج و برنامه ریزی لازم کانونی برای دعوت به مردم در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشند.

وی بیان کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف دینی و شرعی بوده و حضور پای صندوق رای به معنای حمایت از نظام اسلامی است، نباید فراموش کرد که مشارکت در انتخابات اوجب واجبات بوده و امنیت کشور را تامین می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان گفت: با توجه به اهمیت حضور پای صندوق های رای و مشارکت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشور؛ اعضای ملس شورای اسلامی برای تکمیل خانه ما و اداره کشور انتخاب می شوند و هر فرد عاقلی نباید نسبت به این اتفاق حساس و مهم بی تفاوت باشد.

وی اظهارکرد: مشارکت در انتخابات سبب ناامیدی دشمن و ایجاد امید در جامعه می شود و لازم است که مسجد همچون همیشه پای کار بیاید و برای دعوت مردم و تقویت مشارکت حداکثری در انتخابات به صورت جهادی و برای رضای خدا کار کنند.

کد خبر 1751525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha