تربیت نسل مهدوی ویژگی جامعه زمینه‌ساز ظهور است

حجت‌الاسلام چراغی با بیان اینکه تربیت نسلی مهدوی ویژگی منتظران ظهور است، گفت: اگر تربیت محوری را هدف قرار دهیم به سمت جامعه زمینه‌ساز ظهور حرکت می‌کنیم.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) با اشاره به احیای شب نیمه شعبان اظهارداشت: خواندن دعای کمیل از جمله اعمال این شب است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود لرستان افزود: روایت داریم که هر کسی در این شب دعای کمیل را بخواند مورد رفعت و بخشش خدای سبحان قرار می گیرد و دعای افراد از سوی خدای سبحان به اجابت می رسد مگر اینکه خواسته گناه آلودی باشد که اجابت نمی شود.
 

وی با اشاره به وظیفه هر فرد در زمینه شناخت امام زمان(عج) بیان کرد: باید امام زمان(عج) حتی به صورت اجمالی بشناسیم چراکه گاهی وقت دشمنان و مدعیان دروغین از این عدم شناخت استفاده می کنند و خانواده ها، نوجوانان و جوانان را گرفتار می کنند.

وی بیان کرد: شناخت تفصیلی حضرت ولی عصر(عج) و ویژگی ها، نشانه ها و علائم ظهور از دیگر مواردی است که باید بشناسیم چراکه این موارد مسیر را به ما نشان می دهد.

حجت الاسلام چراغی شیطان را دشمن آشکار خواند و خاطرشان کرد: از امام زمان(عج) روایت داریم که هر کسی نماز اول وقت را بخواند بینی شیطان را به خاک می مالد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود لرستان بیان کرد: اصلاح کردن امورات شخصی خودمان از دیگر وظایف فردی منتظران ظهور است.

وی عنوان کرد: باید سعی کنیم یاد حضرت ولیعصر(عج) را زنده نگه داریم و برای فرج حضرت مهدی(عج) دعا کنیم و همچنین نسل مهدوی را تربیت کنیم.

حجت الاسلام چراغی بیان کرد: اگر تربیت محوری را هدف قرار دهیم به سمت جامعه منتظر خواهیم رفت.
 

وی یادآور شد: برنامه های مهدوی فقی مختص نیمه شعبان نیست بلکه در طول سال برنامه های مهدوی، دوره های تربیت مربی ویژه مربیان، دوره های آموزشی ویژه دانش آموزان و کارگاه های تخصصی ویژه دانشجویان و اساتید و دوره هایی مختص در هیئت های مذهبی و دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

کد خبر 1751583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha