رسانه ها اهمیت انتخابات مجلس خبرگان را برای آحاد مردم تبیین کنند

حجت‌الاسلام واعظ موسوی گفت: در راستای عمل به فریضه جهاد تبیین لازم است که رسانه‌ها اهمیت انتخابات مجلس خبرگان را برای آحاد مردم تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در استان قم با اشاره به این که انتخابات مجلس خبرگان نباید تحت تأثیر دیگر انتخابات ها مورد کم توجهی و یا بی توجهی مردم و رسانه ها قرار گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشات خویش در خصوص اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبر بر این نکته مهم و کلیدی تأکید می فرمایند که این مجلس، تعیین‌کننده‌ترین و مهمترین رکن از ارکانِ نظام اسلامی است که توجه به تک تک این کلمات و عبارات نشان از اهمیت موضوع می دهد.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری افزود: حتی ایشان در جای دیگری به صراحت بیان می دارند که مهم ترین و حساس ترین انتخابات در کشور، همین انتخابات مجلس خبرگان است.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، مظهر و شاخصی در راستای مردم سالاری دینی است، گفت: باز از کلام و رهنمود حضرت آقا در این باره مدد می گیرم تا عرض کنم که مجلس خبرگان رهبری، پشتوانه‌ و ذخیره‌ی معنویِ نظام است و همین موضوع ضرورت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات آن را به همه ما گوشزد می کند.

وی ادامه داد: پایه و اساس حکومت جمهوری اسلامی، ولی‌فقیه است و در این راستا مجلس خبرگان رهبری در تشخیص فرد صاحب صلاحیت و نظارت نقش اساسی را بر عهده دارد.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: معنا و مفهوم حاکمیت ولایت‌فقیه این است که در زمان غیبت ولی عصر(عج) فقیه عادل در رأس حکومت باشد و تعیین و کشف چنین فردی که لیاقت و شرایط لازم را داشته باشد بر عهده اعضای مجلس خبرگان است.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید گفت وظیفه اصلی مجلس خبرگان، حفظ و استمرار بخشیدن رهبری دینی و انقلابی  به واسطه تعیین رهبر و نیز مراقبت نسبت به حفظ شرایط رهبری است.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: به لطف الهی و در سایه احساس مسئولیت مضاعف مردم و نقش آفرینی درست نخبگان و رسانه ها، زمینه حضور حداکثری در انتخابات یازدهم اسفندماه محقق شده و به این وسیله بار دیگر شاهد ناکامی دشمن در رسیدن به اهداف شومش باشیم.

کد خبر 1751660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha