تمجید نخست وزیر مالزی از آثار هنرمندان ایرانی در نمایشگاه «هنرهای قرآنی»

انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی در جریان بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جهانی «هنرهای قرآنی» از آثار هنری و صنایع دستی نفیس هنرمندان کشورمان تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مالزی، نمایشگاه جهانی «هنرهای قرآنی» در آستانه ماه مبارک رمضان و با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی اندونزی، مالزی، ترکیه، مصر، عراق، عربستان، نیجریه و تعدادی از هنرمندان کشورمان در شهر پوتراجایا گشایش یافت.

در آغاز مراسم افتتاحیه، نمایشگاه هنرهای قرآنی گروه تواشیح نور اعزامی از جمهوری اسلامی ایران با اجرای تواشیح اسماءالحسنی به سرپرستی سید محمد قاسمی تحسین حاضران را برانگیخت.

با توجه به اینکه نمایشگاه هنرهای قرآنی یکی از عالی ترین رویدادهای کشور مالزی است، انور ابراهیم، نخست وزیر کشور مالزی این نمایشگاه را افتتاح کرد.

آثار هنری و صنایع دستی نفیس هنرمندان کشورمان در بخش‌های خوشنویسی، تذهیب، مینا کاری، قلمزنی، ترمه‌دوزی، گلیم، جاجیم و کیف‌های سنتی با زمینه نقش و نگارهای فرش ایرانی اسلامی در بزرگترین غرفه این نمایشگاه بین‌المللی مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

یک گروه پنج نفره از هنرمندان کشورمان و گروه چهار نفره تواشیح نور با حمایت و پشتیبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جهانی «هنرهای قرآنی» در مالزی حضور یافتند.

تمجید نخست وزیر مالزی از آثار هنرمندان ایرانی در نمایشگاه «هنرهای قرآنی»

نخست وزیر کشور مالزی با حضور در غرفه ایران از آثار هنرمندان برجسته کشورمان بازدید کرد و سپس، با حضور ولی‌الله محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی یک قالیچه دست بافت ابریشمی منقش به تصویر وی به ایشان اهدا شد.

همچنین، آیات مبارکه سوره «بلد» توسط (خدا بخش چمن) هنرمند خوشنویس کشورمان با خطی زیبا تحریر شد.

اصغر شیرزادی، خدابخش چمن هفشجانی، رحمت‌اله جمشیدی، محسن براتی، محسن حیدری، امیر ابوالقاسمی، حمید شیخ زاده، سیدمحمد هادی قاسمی و علی خوشنود از هنرمندان ایرانی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

بنابر اعلام این خبر، نمایشگاه جهانی هنرهای قرآنی از ۲۳ فوریه تا سوم مارس ۲۰۲۴ برای بازدید عموم علاقه‌مندان و قرآن دوستان در شهر پوتراجایا دایر است.

کد خبر 1751738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha