تقدیر از بچه‌های مساجد زنجان به مناسبت ۱۸ اسفند

اسلامی با تشریح برنامه‌های ۱۸ اسفند در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان، گفت: به مناسبت سالروز تأسیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، بچه‌ مسجدی‌های فعال زنجان تقدیر می‌شوند.

محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تشریح برنامه های ۱۸ اسفند در زنجان، اظهار کرد: در راستای مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی درزمینه‌ی مقابله با تهاجم فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرده بود و به جهت احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد، هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اسفندماه سال ۱۳۷۱ بر طبق مصوبه‌ی ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

وی به تاسیس ۳۸۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۵۸ درصد این کانون ها شهری و ۴۲ درصد روستایی هستند.

اسلامی با یادآوری اینکه کانون های مساجد گسترده ترین شبکه اجتماعی در سطح کشور هستند، یادآور شد: کانون های مساجد در دورترین نقاط کشور و حتی مناطق محروم تاسیس شده اند و زمینه گسترش عدالت فرهنگی در سایه کانون های مساجد در کشور فراهم شده است.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان، تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح‌بخش اسلام و تاکید بر آرمان ها و ارزش های معنوی و فرهنگ اسلامی را از اهداف تاسیس کانون های مساجد عنوان کرد و گفت:  گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری ، اجتماعی، علمی و همگانی و عمومی نمودن تمامی عرصه های فرهنگی و هنری و تحقق آزادی مناسبتهای فرهنگی مردمی از دیگر اهداف تاسیس این مراکز در جوار مساجد است.

وی به برنامه ریزی‌های انجام شده برای اجرای برنامه های ۱۸ اسفند در زنجان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست خبری با رسانه های استان زنجان، غبارروبی مزار شهدای زنجان، تشکیل جلسه شورای هماهنگی ستاد کانون های مساجد استان، دیدار و تکریم خانواده شهدا و کاشت درخت به مناسبت سالروز تاسیس ستاد کانون های مساجد برای این روز پیش بینی شده است.

اسلامی از برگزاری مراسم بزرگداشت ۱۸اسفند با تجلیل از مدیران و اعضای فعال کانون های مساجد در روز ۱۹ اسفندماه در دفتر امام جمعه زنجان خبر داد و گفت: سخنرانی مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان پیش از خطبه های نماز جمعه نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

کد خبر 1751777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha