پیاده روی یکصد کیلومتری ۸۰۰ نفر از آران و بیدگل تا جمکران

مسئول مجمع راهیان جمکران شهرستان آران و بیدگل از حضور ۸۰۰ نفر از مردم این شهرستان در مانور معنوی کاروان پیاده روی «هلال تا جمکران» در نیمه شعبان خبر داد.

محمد جشنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با نیمه شعبان، ۸۰۰ نفر در قالب کاروان پیاده روی «هلال تا جمکران» مسیر یکصد کیلومتری حرم حضرت محمدهلال(ع) آران و بیدگل تا مسجد مقدس جمکران را طی کردند.

مسئول مجمع راهیان جمکران آران و بیدگل افزود:  اعضای این کاروان امسال برای شانزدهمین سال پیاپی حرکت خود را از حرم حضرت محمد هلال(ع) آغاز کردند و پس از عبور از شهر نوش آباد، علی آباد، محمد آباد، سفیدشهر و در محدوده قم از امام زاده جمال غریب(ع) تا مسجد مقدس جمکران، در جمع منتظران ظهور در این مکان مقدس حضور یافتند.

جشنی هدف از این برنامه را ترویج فرهنگ مهدویت، آشنایی نسل جوان با فرهنگ انتظار و زمینه سازی برای اشاعه روحیه جهادی در میان قشر جوان و تحصیل کرده جامعه عنوان کرد و گفت: برنامه های متنوعی از جمله قرائت دعای عهد، ختم صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) و دعای فرج به صورت گروهی در طول مسیر اجرا شد و در ورودی و طول مسیر حرکت کاروان در هر شهر و روستا،   مردم آن منطقه با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نذورات از کاروان استقبال کردند.

وی افزود: در این برنامه به صورت ویژه از زوج های جوان شرکت کننده در پیاده روی و اسامی مهدی و نرگس با اهدای هدایایی تجلیل شد.

کاروان پیاده روی «هلال تا جمکران» در سال ۱۳۸۷ هجری شمسی، با همکاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، سپاه پاسداران و جمعی از دوستداران اهل بیت(ع) تشکیل شده و هم اکنون با نام  «مجمع راهیان جمکران»  دارای مجوز از اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل است.

کد خبر 1751780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha