حمایت صدای ملت از لیست جامعه روحانیت برای «خبرگان»/مشارکت از انتخابات قبلی بالاتر خواهد بود

مطهری با بیان اینکه مشارکت در این دوره از انتخابات قبلی بالاتر خواهد بود، گفت: صدای ملت از لیست جامعه روحانیت مبارز برای «مجلس خبرگان رهبری» حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی مطهری سرلیست «صدای ملت» امروز ۷ اسفند در نشست خبری که برگزار شد، گفت: ایران‌دوستان باید به انتخابات‌ توجه داشته باشند، انتخابات پیش رو از اهمیت خاصی برخوردار است و میزان مشارکت در آن حامل پیام برای ما و کشورهای خارجی خواهد بود و اگر میزان مشارکت در انتخابات بالا باشد، می تواند در تصمیم‌های قدرت‌های جهانی درخصوص ایران تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه صرف نظر از اینکه چه افرادی پیروز میدان باشند، اصل اساسی برای ما حضور در پای صندوق‌های رای است، افزود: صدای ملت یک فهرست مستقل است و وابستگی به گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد، البته در این لیست هم از جریان اصولگرایی، هم اصلاح طلب و هم مستقل حضور دارند.

مطهری با بیان اینکه برای بستن لیست صدای ملت با هیچ فرد و جریانی مشورت نکردیم و درخواست حمایت هم نداشتیم، خاطرنشان کرد: ما با هیچکس مذاکره نکردیم اما احزابی مثل اعتدال و توسعه، ندای ایرانیان، اعتمادملی و کارگزاران بیانیه دادند و از لیست صدای ملت حمایت کردند، برخی دیگر هم که منع قانونی داشتند، به صورت شفاهی اعلام حمایت کردند.

وی درخصوص میزان مشارکت در انتخابات نیز گفت:  شواهد و قرائن نشان می‌دهد مشارکت از انتخابات دوره قبل مجلس بالاتر خواهد بود.

مطهری در پاسخ به این سوال که لیست صدای ملت از کدام لیست برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری حمایت می کند، توضیح داد: ما از لیست جامعه روحانیت مبارز در آستان حمایت می‌کنیم چون آن را معتدل‌تر می‌دانیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس افزود: حتما باید دنبال رفع تحریم ها باشیم، زیرا در غیر اینصورت هرگز به وضع مطلوب نخواهیم رسید. وضع موجود هم ناشی از عملکرد مسئولان است که معتقدم قابل حل و اصلاح است اما تحریم ها اگر حل نشود، همچنان با مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت پیروزی در انتخابات و راه یافتن به مجلس از مشاوران متخصص در حوزه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد و قوانین غیر ضرور تنقیح خواهد شد و قوانین مورد نیاز و ضروری به تصویب می‌رسد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: برخی از جریان‌های سیاسی گله‌مند هستند اما راه حلش تحریم انتخابات نیست، بلکه رای دادن به افراد معتدلیست که بتوانند از داخل مجلس اصلاح ایجاد کنند. به نظرم مردم به جای رای ندادن، به لیست صدای ملت رای بدهند و نشان دهند که به تندروها معترض هستند.

وی ادامه داد: اصلاح زمانی انجام می‌شود که حداقل ۷۰ کرسی مجلس در اختیار افراد معتدل قرار بگیرد. مردم اصل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را قبول دارند اما معتقد به اصلاح هستند.

مطهری، مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات را خوب توصیف کرد و گفت: تصور می‌کنم مشارکت در انتخابات بیش از ۵۰ درصد خواهد بود و همین برای اصلاح خوب است.

وی گفت: وضعیت غزه امروز به نحوی است که همه کشورهای دنیا از جمله کشورهای غیر مسلمان باید به مردم غزه کمک کنند. انتظار از حمایت نکردن ایران و سایر کشورهای اسلامی از مردم غزه انتظار بی‌جایی است در حالی که هواپیماها و تسلیحات آمریکایی هر روز به سرزمین‌های اشغالی پرواز می‌کنند و کمک‌های دولت آمریکا را به این رژیم غاصب می‌رسانند.

مطهری در پاسخ به سوالی درخصوص حجاب و فیلترینگ نیز گفت: ما با فیلترینگ موجود موافق نیستیم و فکر می‌کنیم این نوعی پایمال کردن حقوق مردم است. فلسفه فیلترینگ یکی برای مسائل اخلاقی و هم‌چنین مسائل امنیتی و سیاسی است. از نظر اخلاقی، آنچه در سکوهای خارجی وجود دارد به‌نوعی در سکوهای داخلی هم هست؛ بنابراین بستن آنها به‌خاطر فقدان مفاسد اخلاقی توجیه‌پذیر نیست. از نظر امنیتی هم اگر ما اعتماد مردم را به نظام جلب کنیم، نباید هراسی از مسائل امنیتی داشته باشیم و بخواهیم از طریق فیلتر کردن برخی سکوهای خارجی نگرانی خود را از اینکه اعتراضاتی در بستر این سکوها شکل بگیرد، مرتفع کنیم.
وی افزود: فیلترینگ این سکوها توجیه درستی ندارد و ما به‌عنوان صدای ملت مخالف این هستیم و هرگونه تصمیم‌گیری درباره مسائل فضای مجازی باید توسط مجلس گرفته بشود و شوراهای خارج از مجلس حق قانون‌گذاری ندارند و صرفاً می‌توانند سیاست‌گذار باشند و شورای‌عالی فضای مجازی و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید سیاست‌گذار باشند و رهبر انقلاب هم در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم گفته بودند که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذار و مجلس هم قانون‌گذار است.

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرگونه قانون درباره فضای مجازی؛ توسط مجلس که نماینده مردم است باید وضع شود.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست، تاکید کرد: اکثریت قاطع مردم ما به‌خاطر ایمان و اعتقاد به اسلام، پوشش اسلامی را رعایت می‌کنند و این موضوعی نخواهد بود که کشور را درگیر آن کنیم، نظام هم قائل بر سخت‌گیری در این مورد نیست و در ادارات و دبیرستان‌ها و غیره پوشش اسلامی به‌عنوان لباس فرم پذیرفته شده است و همه رعایت می‌کنند ولی در خیابان نمی‌بینیم که سختگیری وجود داشته باشد و مشکلی به‌نام مشکل حجاب نداریم.

مطهری یادآور شد: به‌ندرت افرادی هستند که هنجارشکنی کنند و رفتارشان حاکی از بی‌حیایی باشد، پدیده بی‌حیایی را تقریباً در کشور نداریم و ملاک این است که فلسفه حجاب که عدم تحریک جامعه است، رعایت شود و پرده‌دری و بی‌حیایی وجود ندارد و کسی که جامعه را می‌نگرد، همین مهم را مشاهده می‌کند.

کد خبر 1751782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha