از حلال تا حماس: توطئه‌های انتخاباتی برای ضربه به مسلمانان در هند

در آستانه برگزاری انتخابات ملی در هند، نحوه وقوع رویدادهای ناشی از تنفر در سراسر هند، آنهایی که پشت سر این رویدادها هستند و تئوری های توطئه مورد استفاده برای برانگیختن نفرت ضد مسلمانان در گزارشی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، در آستانه برگزاری انتخابات ملی در هند، نحوه وقوع رویدادهای ناشی از تنفر در سراسر هند، آنهایی که پشت سر این رویدادها هستند و تئوری های توطئه مورد استفاده برای برانگیختن نفرت ضد مسلمانان در گزارشی مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، هند به طور متوسط ​​روزانه تقریبا دو رویداد ناشی از نفرت ضد مسلمانان در سال ۲۰۲۳ داشته و از هر چهار رویداد سه مورد یا ۷۵ درصد  در ایالت های تحت حکومت حزب «بهاراتیا جاناتا» متعلق به «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند رخ داده است.

بر اساس این گزارش که توسط India Hate Lab ، یک گروه تحقیقاتی مستقر در واشنگتن، منتشر شد در سال ۲۰۲۳ رویدادهای ناشی از نفرت علیه مسلمانان در بازه زمانی ماه‌های آگوست تانوامبر، در چهار ایالت بزرگ هند به اوج خود رسید.

در حالی که هند خود را برای برگزاری انتخابات ملی در ماه‌های آینده آماده می‌کند، اولین گزارش در نوع خود توسط این گروه تحقیقاتی، گسترش سخنان نفرت‌انگیز ضد مسلمانان در سراسر کشور را دستمایه‌ای برای حزب مودی برای پیروزی در انتخابات قرار داده است.

تحریکات مورد استفاده برای رویدادهای ناشی از نفرت علیه مسلمانان چیست؟

این گزارش مستند کرد که ۶۳ درصد از مجموع ۶۶۸ رویداد نفرت پراکنی به تئوری‌های توطئه اسلام هراسی ارجاع داده شده است.

این تئوری‌ها شامل «جهاد عشق»، پدیده ای ادعایی که در آن مردان مسلمان زنان هندو را برای ازدواج با آنها و گرویدن به اسلام فریب می دهند؛ «جهاد زمین» که مدعی است مسلمانان با ساختن بناهای مذهبی یا اقامه نماز، زمین های عمومی را اشغال می کنند؛ «جهاد حلال» که اجرای مناسک اسلامی را موجب محرومیت اقتصادی تجار غیر مسلمان می داند و «جهاد جمعیت» است که ادعا می‌کند مسلمانان به قصد افزایش تعداد و تسلط بر سایر جمعیت‌ها تولید مثل می‌کنند.

این در حالی است که همه این تئوری‌های توطئه رد شده‌اند؛ برای مثال، داده‌های خود دولت هند نشان می‌دهد که نرخ باروری مسلمانان سریع‌تر از هر جامعه بزرگ دیگری در هند در حال کاهش است.

عفو بین‌الملل در واکنش به گزارش India Hate Lab  از مقامات هندی خواست تا به افزایش سخنانی که خواستار خشونت و نفرت علیه اقلیت‌های مذهبی هستند پایان دهند.

«آکار پاتل»، رئیس هیئت عفو بین‌الملل هند در این باره به الجزیره گفت: مقامات هند باید اقدامات مشخصی برای مقابله با کلیشه‌ها، ریشه‌کن کردن تبعیض و تقویت برابری بیشتر انجام دهند.

آخرین سلاح تنفر آمیز علیه مسلمانان هند چیست؟

از روز ۷ اکتبر، گروه های راست افراطی هندی، اقدام گروه مقاومت حماس علیه تهدیدهای رژیم صهیونیستی را وسیله‌ای برای برانگیختن ترس و نفرت علیه مسلمانان قرار داده اند.

بر اساس گزارش India Hate Lab  از ۷ اکتبر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳، از هر پنج رویداد سخنان نفرت انگیز، یک مورد مربوط به درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی بوده است، پدیده ای که در نوامبر به اوج خود رسید.

«کاپیل میشرا»، یکی از رهبران حزب «بهارانیا جاناتا»گفت: آنچه اسرائیل با آن روبرو شد، همان چیزی است که ما برای ۱۴۰۰ سال با آن روبرو بوده ایم!

تحلیلگران می‌گویند که هند نیز به عنوان کانون اطلاعات نادرست در مورد جنگ اسرائیل در غزه تبدیل شده است و سعی دارد گروه مقاومت حماس و فلسطینی‌ها را در این زمینه مقصر جلوه دهد.

کد خبر 1751887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha