نماینده محافظه‌کار و اهل زد و بند دردی از مردم دوا نمی‌کند

بادامچیان با بیان اینکه نمایندگانی به مجلس دوازدهم بروند که تحول شناس، تحول آفرین و شجاع باشند گفت: شجاعت یعنی قدرت اقناع داشته باشند نه اینکه محافظه‌ کار باشند؛ مردم به کسی رأی بدهند که اهل زد و بند نباشد.

 خبرگزاری شبستان_ گروه سیاست: انتخابات یکی از عرصه های حضور و دخالت سلیقه ها و اقشار گوناگون مردم در تعیین سرنوشت کشور است در این میان احزاب و گروه های سیاسی در این عرصه با معرفی برنامه ها و کاندیدای خود می توانند زمینه انتخابات پرشور را فراهم کنند در همین رابطه گفتگویی با اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی داشته ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

احزاب در جذب حداکثری مردم به حضور در انتخابات چه نقشی دارند و این نقش چطور از قوه به فعل درمی آید؟اگر خواهان نظام  مردم سالاری هستیم  چاره ای جز تحزب نداریم افراد به دور هم جمع می شوند و هر کدام با توجه به اختلافات انسانها  دور هم جمع شوند و تشکیلات را قانون مند می کنند و گرنه تشکیلات غیر قانونی  و مخفی و غیرعلنی تشکیل می شود و ضرر آن بیشتر از تشکیلات قانونی و رسمی است.

احزاب همه مردمی هستند و بدنه احزاب از مردم تشکیل می شود، احزاب کار تشکیلاتی دولتی انجام نمی دهند. حزب هایی مانند فاشیست، کمونیست معتقدند حاکمیت، حکومت و حکمرانی و تمام سرنوشت مردم باید در اختیار دولت باشد. پایه حزب مردمی است و حزبی که بر پایه مردمی، دولتی را تشکیل می دهد حزبی مردمی  می شود زیرا مردم رای می دهند و و با رای مردم دولت را در دست می گیرد این دولت حزبی است. اگر دولت حزبی مردمی بود مردمی می ماند و اگر حزبی مردمی نبود یک گروه و باند با یکدیگر هستند و باد بازی همیشه مشکل آفرین است.

اگر خواهان نظام مردم سالاری هستیم چاره ای جز تحزب نداریم در حزب افراد به دور هم جمع می شوند و تشکیلات را قانون‌مند می کنند و گرنه تشکیلات غیرقانونی و مخفی و غیرعلنی تشکیل می شود و ضرر آن بیشتر از تشکیلات قانونی و رسمی است.

نماینده محافظه‌کار و اهل زدوبند دردی از مردم دوا نمی‌کند

به نظر شما آیا مردم به احزاب اعتقاد دارند؟

مردم به حزبی که خوب کار کند و صادق باشد احترام می‌گذارند و باور دارند اکنون شما می‌بینید که نسبت به حزب موتلفه اسلامی مردم معتقدند که این افراد افرادی خدوم و پاکدست بودند و سوءاستفاده نکرده و خلافکار نبوده اند قبلاً حزب جمهوری اسلامی مورد قبول آنها بوده است، حزب فدائیان اسلام مورد قبول مردم بود اما برخی از حزب‌ها را مردم قبول ندارند برخی از احزاب منفور ملت ایران هستند مانند حزب توده به دلیل وابستگی و دروغگویی و فریبکاری‌های بسیار مثلاً ادعا می‌کرد اسلام را قبول دارد اما ضد اسلام و در واقع کمونیست بود طبعاً به همین علت باورمندی و اعتماد مردم به احزاب بستگی به موقعیت فعالیت و خدمات احزاب و سلامت و خلوص نیت آنها و اعتقاد آنها به خدمت به مردم دارد.

در مورد نقش احزاب در مشارکت مردم در انتخابات توضیح بفرمایید؟

طبعاً احزاب موجب شرکت بیشتر مردم در انتخابات می‌شوند زیرا احزاب  مردمی با یکدیگر تعامل داشته و تعاون در مناظره و رقابت دارند یکی از مؤلفه‌هایی که موجب افزایش مشارکت می‌شود رقابت است

طبعاً احزاب موجب شرکت بیشتر مردم در انتخابات می‌شوند زیرا احزاب  مردمی با یکدیگر تعامل داشته و تعاون در مناظره و رقابت دارند یکی از مؤلفه‌هایی که موجب افزایش مشارکت می‌شود رقابت است بیشترین رقابت برای گروه‌های جمع و منظم است و این گروه‌ها در درون خود و درون مردم به رقابت می‌پردازند به همین علت نقش احزاب در مشارکت مردم در نظام مردم سالاری نقش موثری است و به همین علت استکبار تشکیلات فراماسونی مخفی مستمر از زمان فتحعلی شاه قاجار با میرزا صالح شیرازی را در ایران راه اندازی کرده است و در زمان رژیم شاه و مشروطه نیز حزب های متعدد به راه انداخته و در مجلس شورای ملی زمان مشروطه دو حزب عامیون و اجتماعیون و عامیون اعتدالیون را راه انداخته که هر دو بر تقلید از عامیون غرب کوشش می‌کنند که احزاب در ایران بر پایه غرب شکل بگیرند و هنوز هم وجود دارند و باز تشکیلات به راه می‌اندازند مانند کومله و حزب دموکرات که ظاهراً کمونیست هستند اما اصل آنها آمریکایی است یا سازمان‌های منافقین و دیگران که اگر بخواهند کاری بکنند برای فتنه مهسا امینی پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سراغ آلبانی و منافقین رفت زیرا آنها را جانیانی می‌دانست که می‌توانند در ایران به کشت و کشتار ادامه دهند گرچه کاری از پیش نبرد.

انتظاارت امروز مردم از احزاب را چطور ارزیابی می کنید؟

 طبق اصل۲۶ قانون اساسی، احزاب و تحزب در ایران آزاد است بنابراین همه با شرایطی که در اصل قانون اساسی آمده است می‌توانند فعالیت حزبی سیاسی داشته باشند و در آنجا به صراحت بیان شده است که احدی را نمی‌توان به شرکت در حزب یا عدم شرکت در حزب مجبور کرد در زیر سند قانون اساسی در سال ۱۳۶۰ در مجلس شورای اسلامی کمیسیون احزاب تشکیل شده و قانون احزاب شکل و در این قانون کمیسیونی برای دادن مجوز برای  فعال شدن و پروانه فعالیت به احزاب شکل گرفته است که دو نفر از نمایندگان مجلس به انتخاب نمایندگان و نماینده دادستان کل کشور و نماینده رئیس قوه قضاییه و از دولت  و از وزارت کشور نیز یک نفر و یک نفر از احزاب موجود عضو این کمیسیون هستند که بنده به مدت بیست و چند سال رئیس این کمیسیون بودم در ایران پروانه  احزاب به دست دولت نیست که بخواهد به دلخواه عمل کند بلکه دست این مجموعه است و طبعاً طبق قانون احزاب باید عمل شود پس تحزب در ایران وجود دارد؛ این کمیسیون می ‌تواند به یک حزب یا گروه که واجد صلاحیت و شرایط نداند مجوز ندهد اما اگر مجوز داد خودش نمی‌تواند آن را منحل کند مانند فرزندی که تا قبل از آنکه به دنیا بیاید پدر و مادر از به دنیا آمدن آن می توانند خودداری کنند، اما اگر فرزند شکل گرفت دیگر نمی‌توان آن را سقط کرد و کودک باید به دنیا بیاید. لذا انحلال احزاب در دست قوه قضاییه است این اقتدار  را نشان می‌دهد و بسیار قانون خوبی است. این قانون مبنایش اصل قانون اساسی است اینکه این احزاب در نظام اسلامی مردم سالار وجود دارند؟ بله کاملاً وجود دارند و فعالیت می‌کنند که قانون اساسی حزب شیطان را نمی تواند تصویب کند.

البته احزاب مشکلاتی دارند و قانون احزاب نیازمند تحول است مثلاً در این قانون تصریح شده است «احزاب حق فعالیت اقتصادی ندارند» پس چگونه می‌توانند درآمد برای هزینه های حزب را جمع آوری کنند و حق عضویت یک حزب کفایت فعالیت‌های حزب را نمی‌دهد و لذا حزب مجبور است غیرمستقیم با اعضای خود کار اقتصادی انجام دهد البته احزاب نمی‌توانند به نام حزب فعالیت اقتصادی کنند اما زیرمجموعه‌های آنها فعالیت اقتصادی دارند و درصدی از درآمد را به حزب پرداخت می کنند این قانون اگر تغییر کند، شفافیت حاصل می شود.

 مردم به اصل احزاب خیلی باور ندارند و به چهره‌ها و سوابق نگاه می‌کنند  انتظارات مردم از تحزب چیزی است که اکثراً احزاب برآورده نکرده اند

 مردم به اصل احزاب خیلی باور ندارند و به چهره‌ها و سوابق نگاه می‌کنند، انتظارات مردم از تحزب چیزی است که اکثراً احزاب آنها را برآورده نکرده اند و علت آن مسئله تحزب در نظام اسلامی است از طرقی احزاب نتوانسته اند در کشور فعال شوند به جز یکی دو حزب که بعدها به شکل جبهه عمل و مردم هم به آنها توجه کردند و مشکلات دارند، در حال حاضر حزب موتلفه اسلامی در ۳۱ استان شعبه و دفتر دارد پاک و سلامت فعالیت می‌کند اما به سختی امورات خود را می‌گذراند ما سال‌ها است قصد انتشار یک روزنامه را داریم اما نمی‌توانیم زیرا هزینه آن بسیار بالاست نشریه «شما(شهدای موتلفه اسلامی)» نیز به شکل الکترونیکی منتشر می‌شود زیرا پولی برای چاپ و خرید کاغذ نداریم. نمی‌توانیم پول حرام و شبهه ناک برای حزب بیاوریم. از این رو مردم در انتخابات‌ها معمولاً به مؤتلفه اعتماد دارند. موتلفه در سال‌های گام اول به صورت جبهه‌ای عمل کرده است اکنون به جایی رسیده است که جبهه‌ای عمل نکند و اگر همه فهرست ارائه کنند موتلفه اسلامی نیز امسال فهرستی جدا ارائه می‌دهد که البته روی آن کار کرده‌ایم و ۲۵۰ و اندی کاندیدا را در استان ها و تهران مشخص کرده ایم و امکان دارد با شورای وحدت یک فهرست را اعلام کنیم.

آیا احزاب در فضای سیاسی ایران قدرت و ظرفیت لازم را دارند؟

احزاب قدرت و ظرفیت خود را دارند اما این بحث وجود دارد که من در کتاب «حزب آری یا نه» آن را شرح داده ام. احزاب ایران و کشورهای اسلامی با احزاب سایر کشورها تفاوت دارند. در نظام کمونیستی حاکمیت و حکمرانی و حکومت و دولت، اقتصاد، ارتش قوه قضاییه همه در اختیار حزب کمونیست است، بنابراین حزب کمونیست در هر جا باشد حاکمیت کل جامعه را بر عهده دارد. اما در نظام اسلامی هیچکس غیر از خدا حق (حاکمیت) ندارد حتی پیامبر را در نماز عبد خدا و رسول الله(ص) نام می برند. حزب در نظام اسلامی نمی‌تواند (حاکمیت) داشته باشد زیرا حاکمیت از آن الله است همچنین حکمرانی در دست حزب نیست و در دست ولی امر است «أَطِیعُوا اللهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ». حکمرانی دست اولی الامر است و این اولی الامر میدان را باز می‌گذارد و اذن اولی الامر اجرا می‌شود پس حکمرانی هم در اختیار حزب نیست مگر با اذن ولی امر باشد اگر حزب موتلفه اسلامی در شورای مرکزی به اتفاق آرا راجع به موضوعی تصمیمی بگیرد اگر نظر ولی امر مخالف این تصمیم باشد همه از ولی امر و نظر ایشان اطاعت می‌کنیم.احزاب می‌توانند دولت تشکیل بدهند البته اگر ولی فقیه نظر مخالف نداشته باشند در این صورت احزاب  می‌توانند دولت حزبی تشکیل دهند و می‌توانند مجلس حزبی تشکیل دهند اما (قوه قضاییه حزبی) نمی‌توانند زیر قوه قضاییه در اختیار ولی فقیه است زیرا قضا و قضاوت در اختیار  ولی امر قرار دارد ارتش هم نمی‌شود حزبی باشد سپاه هم نمی‌تواند حزبی باشد باید تحت نظر فرماندهی کل قوا که ولی فقیه است، اداره شوند. وزارت اطلاعات نیز نمی‌تواند زیر نظر حزب باشد بنابراین احزاب اسلامی نمی‌توانند آنگونه که در اروپا و آمریکا وجود دارد، باشند حزب و تحزب در نظام اسلامی و کشور مسلمان تابع فرهنگ و نظرات اسلامی است ضمن آنکه برای بسیج مردم در انتخابات و تمام امور احزاب و مردم نقش دارند زیرا متشکل هستند و سریع انجام وظیفه می‌کنند و دارای تشکیلات هستند.

در گام دوم انقلاب جایگاه مجلس دوازدهم چگونه ارزیابی می شود؟

در گام دوم ولی امر (در آغاز سال در محضر امام هشتم(ع)) تحول را مطرح فرمودند و در رهنمودهای انتخابات‌ نیز بر تحول تاکید داشتند بنابراین مجلس دوازدهم باید مجلس تحول و تکامل باشد در دوره اول و گام اول نظام اسلامی باید بسیاری از امور را مدارا کند تا مردم به انتخاب آزاد برسند وقتی نظام مردمی و جمهوری اسلامی است نمی‌شود با دستور و فرمان و اجبار حکومتی مردم را و مخالفان را با سرکوب اداره کرد، باید مردم خود به موضوع برسند و الا نظام مردم سالارانه نخواهد بود باید این مسئله مهم که مردم  باید آگاهی یافته تصمیم گیری کنند، تشریح شود.

درباره نگاه امام راحل به انتخاب مردم توضیح بفرمایید.

 وقتی امام ره در آغاز نظام وارد کشور می‌شوند آقای مهندس بازرگان در دولت موقت مسئولیت دولت را برعهده می‌گیرند و این مسئولیت از سوی امام ره واگذار می‌شود در حالی که آقای مهندس بازرگان یک لیبرال است

 وقتی امام(ره) در آغاز نظام وارد کشور می‌شوند آقای مهندس بازرگان در دولت موقت مسئولیت دولت را برعهده می‌گیرند و این مسئولیت از سوی امام  واگذار می‌شود، در حالی که آقای مهندس بازرگان یک لیبرال است و این آقای بازرگان همان است که در نوفل لوشاتو دو ماه قبل به امام گفته است انقلاب نباید بشود زیرا آمریکا اجازه نمی‌دهد در ایران انقلاب شود. این مصاحبه در نهضت آزادی به چاپ رسید اما امام (ره) فرمودند: انقلاب باید بشود و اگر نشود دیگر نمی شود. امام خطاب به بازرگان می‌گوید بیانیه بدهید که شاه باید برود او این بیانیه را نمی‌ دهد اما امام (ره) دو ماه بعد آقای بازرگان را نخست وزیر دولت موقت انقلاب اسلامی قرار می‌دهد زیرا اگر در آن روز از مردم رای گرفته می‌شد کسی که بیشترین رای را می‌آورد آقای بازرگان بود. سابقه مبارزه دانشگاهی داشت با کتب مذهبی و سابقه زندانی سیاسی در زندان شاه را داشت و توده مردم او را باور داشتند امام (ره) آقای بازرگان را کنار نمی‌گذارد و به او مسئولیت می‌دهد و خود مراقبت و نظارت می‌کند مردم را آگاهی می‌بخشد و همان مردمی که برای بازرگان شعر ساخته بودند که «بازرگان پیر چریک ایران رهرو راه قرآن» به فاصله کمی مردم او را با تفکر لیبرالی شناختند و در نماز جمعه شعار دادند (بازرگان پیر خرفت ایران) در این زمان مرحوم سید احمد آقا تماس گرفتند گفتند به مرتضایی‌فر بگویید به مردم بگوید این شعارها را ندهد و اهانت نکنند. در زمان ریاست جمهوری نیز امام رحمت الله علیه به بنی صدر نگفتند شما نامزد نشوید در حالی که می‌توانستند به او بگویند شما نامزد نشوید حتی در روز قبل از انتخابات امام فرمودند شما بروید و  همه رای بدهید و به کسی  که بیشتر فکر می‌کنید رای می‌آورد رای بدهید. (رئیس جمهور اگر به خطا برود ملتی را به جهنم می‌فرستد) امام (ره) با این جملات مردم را وارد صحنه می‌کند و نمی‌گوید من او را به جهنم خواهم فرستاد می گوید مردم او را به جهنم می‌فرستد. امام (ره) در اینجا به مردم میدان می‌دهد و در ۱۴ اسفند بنی صدر خود را نشان می‌دهد و مشخص می‌شود که شبیه پینوشه آمریکایی است. برای دفع شر آقای پینوشه در هر کشوری که جنگ قدرت که در بگیرد حتماً تلفات می‌دهد اما آیا با فرار بنی صدر و رفع فتنه بنی صدر  ما یک زخمی داشتیم؟ نداشتیم زیرا ملت بنی صدر را شناختند بنی صدر در سخنرانی خود در همدان گفت مردم رئیس جمهور منتخب شما در سنگر مقاومت ایستاده است، مقاومت کنید اما نگاه کرد دید هیچکس باقی نمانده و همه فرار کردند و خودش نیز فرار کرد و به تهران آمد اما باز امام (ره) نگذاشت کسی او را دستگیر کند و به خارج فرار کرد!

نماینده محافظه‌کار و اهل زدوبند دردی از مردم دوا نمی‌کند

نظام جمهوری اسلامی را بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال چگونه نظامی می توان تعریف کرد؟

این نظام، نظام مردم سالاری است و باید مردم آگاهی یابند اکنون با گذشته چهل و اندی سال از عمر انقلاب اسلامی، نظام اسلامی زیربناهای خود را ساخته است. تحصیلات دانشگاهی و نیروهای ماهر خود را شکل داده است در سال ۵۷، ۲۰۰ هزار دانشجو داشتیم که قریب به صد و اندی هزار نفر از آنها در خارج از کشور بودند اما امروز این آمار چه میزان است؟ امروز تمام رشته‌ها را داریم و حتی فوق لیسانس و دکترا و مدارج عالیه داریم. ما در زمان شاه ۱۴ هزار پزشک داشتیم که در میان این پزشکان، پزشکان بنگلادشی و هندی وجود داشتند. امروز ۲۰۰ هزار پزشک در کشور پروانه دارند و فعالیت می‌کنند حتی صادرات پزشک به کشورهای دیگر داریم که برخی نام آن را فرار مغزها می‌گذارند البته اگر یکی از این پزشکان هم برود حیف است مگر اینکه بروند در آنجا خدمت و به مردم مظلوم رسیدگی کنند.

ایران در آن سال‌ها ۴۷۷ میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشت و ۲۲ میلیارد و نیم دلار واردات داشتیم اکنون علی رغم تحریم ها ۵۰ و اندی میلیارد دلار صادرات داریم و ۵۰ میلیارد دلار نیز وارداتداریم یعنی صادرات و واردات برابر شده است ضمن اینکه پول نفت و ارزهایی که از خارج وارد می‌شود نیز داریم. امروز ایران به اقتدار رسیده است که آمریکا جرات حمله به آن را ندارد قدرت دفاعی پیدا کردیم اکنون می‌گویند این پهباد ایرانی در اوکراین است که آمریکا و ناتو  و اروپا را شکست داده است و تمام این‌ها حاکی از قدرت و دانش ایران است و دشمن عصبانی شده و می‌گوید چرا ماهواره به فضا می‌فرستید؟

انتخاب مردم در ادوار مختلف را چگونه می توان ارزیابی کرد و چرا هنوز برخی مشکلات از دولتهای مختلف برجای مانده است؟

در گام اول مجلس‌های مختلف و رئیس جمهورهای مختلف از بنی صدر تا باهنر همه آمدند و اکنون در گام دوم هستیم در گام دوم یعنی ما باید دچار این مشکلات نباشیم گرانی نداشته باشیم تورم نباشد و هر روز افزایش قیمت بلاجهت نباشد تثبیت و ثبات قیمت‌ها باشد، معنی ندارد هر روز قیمت کالاهای دولتی بالا برود و از طرفی تورم ایجاد شود زیرا دولت بالاترین مصرف کننده است و کسر بودجه ایجاد ‌شود این روش و سیاست غلط باید در گام دوم تمام شود.

امام جنگ را و انقلاب را با مردم اداره کردند و دولت را نیز با مردم اداره کردند و رهبری ملت را انصافاً با مردم اداره کردند در حالی که امروز به جایی رسیده‌ایم که برخی از دوستان می‌خواهند مردمی کردن اقتصاد را نیز با دولت انجام دهند نتیجه آن این می‌شود که سازمان خصوصی‌سازی تشکیل دهند و بعد به خصولتی سازی ختم می شود

 می‌خواهیم بودجه مملکت از کسری بودجه نجات یابد بودجه یعنی برآورد درآمد سال آینده و هزینه بر اساس ردیف بودجه‌بندی، می‌خواهیم اقتصاد از حالت دولتی شدن بیرون بیاید در حال حاضر اقتصاد ۸۲ درصد دولتی است و نباید اینگونه باشد امام جنگ را و انقلاب را با مردم اداره کردند و دولت را نیز با مردم اداره کردند و رهبری ملت را انصافاً با مردم اداره کردند در حالی که امروز به جایی رسیده‌ایم که برخی از دوستان می‌خواهند مردمی کردن اقتصاد را نیز با دولت انجام دهند نتیجه آن این می‌شود که سازمان خصوصی‌سازی تشکیل دهند و بعد به خصولتی سازی ختم می شود. پس باید تحول عظیمی به وجود آید و رهبر انقلاب می‌فرمایند تحول و بر آن تاکید دارد این تحول از طریق مجلس و از راه قانونی و قانون نویسی صحیح باید انجام شود به طور مثال قانون مالیات بر خانه‌های خالی آیا توانست قیمت مسکن را پایین بیاورد و یا اجاره ها را کاهش داده و رهن را تغییر دهد در حالی که این قانون قیمت‌ها را افزایش داده است.

قانون نباید موجب مزاحمت برای مردم باشد  به طور مثال در قانون چک و تجارت در رقم های پولی که به کارت بانکی شما واریز می شود اگر مبلغ بیشتر از ۳۵ میلیون تومان بیشتر باشد در طی یک ماه (مشکوک به اقدام تجاری) است،این غلط است. نمایندگان در قانون نویسی نیاید خود را موجب خنده قرار دهند (مشکوک به تجارت) که درآمد نیست، مثل اینکه بگوییم کسی مشکوک به آدم کشی باشد پس باید کشته شود در گام دوم باید این موارد علاج شود.

علاج مشکلات کنونی کشور که برخی را از حضور پای صندوق های رأی دلسرد کرده، چیست؟

اولین علاج این است که نمایندگانی به مجلس دوازده بروند که تحول شناس، تحول افرین و شجاع باشند شجاع به این معنی که قدرت اقناع داشته باشند و نه اینکه محافظ  کار باشد و  اگر یک تهاجم به نماینده شود جا بزند این نماینده به چه دردی می خورد؟ ملت مقتدری مثل ایران که امریکا و صهیونیست و استکبار همه با هم آن را مورد تهاجم قرار می دهند و ایران استوار و  محکم می ایستد انوقت نماینده  ایران در مجلس بر سر یک موضعی که می داند غلط است اما چون مورد تهاجم قرار می گیرد آن را رها می کند. معتقدیم نماینده باید قدرت عمل داشته باشد اقای نماینده در جیبت را ببند ، نماینده‌ای که در جیبش باز باشد دهانش بسته می‌شود و قدرت اقدام او گرفته می‌شود نماینده باید محکم کار کند.

اگر ماشین شاسی بلند احتیاج دارد زیرا نمایندگی در منطقه کوهپایه کردستان را به عهده دارد آن را تهیه کند اما اگر نماینده قم هستید ماشین شاسی بلند نیاز ندارد نماینده ماشین را برای ایفای حمل و نقل و وظایف نمایندگی لازم دارد اما اگر  می خواهد ماشین شاسی بلند را ۳۵۰ میلیون به او بدهند و او ۲ میلیارد بفروشد این کار درستی نیست. این نماینده به درد مجلس ایران نمی‌خورد، نماینده باید اصلح ،شجاع ،مدیر قوی و آگاه اصلح و ارجح در میان کاندیداها باشد.

شعار موتلفه اسلامی برای حضور کاندیدا در انتخابات ۱۴۰۲ چیست و با چه رویکردی در انتخابات حضور یافته است؟

در موتلفه شعار ما «مجلس تحول و تکامل» است و هر کاندیدایی که به موتلفه مراجعه کرد و خواستار حمایت مؤتلفه از خود شد ما از او پرسیدیم که در مجلس چه کاری انجام می دهید؟ به طور مثال یک نماینده باید بتواند شیوه‌های تربیت یک دانش آموز در تراز جمهوری اسلامی را با تمام شرایط یک دانش آموز دانا متقی و دانشمند با یک برنامه مدو ن در آموزش و پرورش تربیت شود نه اینکه در سن ۲۴ سالگی بعد از اتمام تحصیلات فارغ التحصیل کار و حرفه ندارد درامد هم ندارد و می خواهد ازدواج هم بکند با چه برنامه ای؟ این شیوه غلط باید تغییر کند. ما در حزب موتلفه انواع و اقسام برنامه ها را ارائه کردیم اما چرا عملی نمی شود زیرا وکلاء اطلاعات کامل را ندارند چرا بودجه را نمی توانند بازنگری صحیح کنند زیرا آگاهی کامل ندارند. این موارد نیازمند تحول است اما در مواردی مثل قدرت فضایی و پزشکی در سطح خوبی هستیم ما در کشور کرونا را ریشه کن کردیم هنوز برخی کشورهای دنیا نتواستند این بیماری را ریشه کن کنند باید قدرت مثبت خود را تکامل ببخشیم نماینده ای که وارد مجلس می شود باید بتواند تکامل این کارها را انجام دهد و حوزه های را که نیاز به تحول دارند آنها را تحول ببخشد مانند قوه قضاییه، دولت و نظام اداری اقتصاد مسکن و اجاره .

نماینده ای که زد و بندی است نیامده، برای فرزندش بورسیه خارج گرفته است به چه درد مردم می خورد؟ نماینده را انتخاب کنید که از اول تا اخر حضور خود در مجلس یک ریال خلاف نکرده و پاک و سالم است. از او بپرسید روزی که آمدی کجا خانه داشتی و الان کجا هستی و چقدر داری؟ مردم با دقت رای دهند

به طور مثال ما در مسکن با فاجعه مواجه هستیم مسکن مهر ساخته شده فقط خونه بغل هم بغل هم ساخته شده اما نه فضای شهر اسلامی و نه ویژگی معماری اسلامی را ندارد و نه افراد صاحب شغل هستند کسانی که در  مسکن زندگی می کنند باید شغل داشته باشند آیا ۴ هزار خانوار در کنار یکدیگر نباید شغل داشته باشند؟ باید فرسخ ها راه بروند تا به محل کار برسند. باید با توزیع علمی جمعیت در سراسر کشور ۲۰۰ میلیون جمعیت را حتی در آینده کشور را در یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومترمتر مربع مساحت خاک پاک ایران جای داده شوند که خانه و تفریح و درآمد داشته باشند. نماینده ای که می خواهد وارد گام دوم انقلاب شود باید تمدن نوین اسلامی، جامعه نمونه اسلامی، دولت کریمه اسلامی را بشناسند باید این ویژگی باشد که این امر به مردم بستگی دارد. انتخابات به رای مردم بستگی دارد، مردم اگر به رجایی رای دادند، برنده هستند اگر به بنی صدر رای دادند، بازنده هستند. روحانیت در مساجد بگویند مردم به کسی رأی دهند که در سابقه خود سالم است و تجربه سلامت مالی و اخلاقی دارد. نماینده ای که زد و بندی است نیامده، برای فرزندش بورسیه خارج گرفته است به چه درد مردم می خورد؟ نماینده ای را انتخاب کنید که از اول تا اخر حضور خود در مجلس یک ریال خلاف نکرده و پاک و سالم است. از او بپرسید روزی که آمدی کجا خانه داشتی و الان کجا هستی و چقدر داری؟ مردم با دقت رای دهند و دقت کنند و تمام این موارد نیازمند یک حزب قوی الهی اسلامی است تا با برنامه سالم و راهگشا موثر باشد و بتواند در ۵۸ موردی که در کشور می خواهیم تحول ایجاد کنیم بتواند کار کند.

کد خبر 1751915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha