قول می‌دهیم یک رأی لَه یا علیه کسی جابجا نشود/ مجلس دوازدهم باید تحول‌گرا باشد

فخاری گفت: امنیت و سلامت انتخابات را برای داوطلبان انتخابات مجلس با تمام وجود تضمین می‌کنیم و قول می‌دهیم که یک رای له یا علیه کسی جابجا نشود و امنیت انتخابات را تامین کنیم اما انتظار ما این است که حتی در ۳ روز باقی مانده تا انتخابات، مشارکت و رقابت در انتخابات از سوی داوطلبان مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علیرضا فخاری امروز ۸ اسفند در اجتماع نامزدهای حوزه انتخابیه تهران در برج میلاد با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت: انتخابات به معنای آن است که برای داشتن ایرانی آباد چگونه باید برنامه ریزی، هدف‌گذاری، ریل گذاری و خدمت کرد تا ایران را در جایگاه رفیع خود قرار داد.

استاندار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات، افزود: آنچه به عهده همکاران ما بود تا به امروز به درستی انجام شد و امیدواریم در موضوعات پیش‌رو خللی پیش نیاید و شاهد فضایی توام با آرامش و رقابت و مشارکت حداکثری و همچنین تامین امنیت و سلامت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ضمن انجام وظیفه در زمینه امنیت و سلامت انتخابات به حوزه مشارکت در انتخابات هم توجه داشته‌ایم و در این راستا، جلساتی با اقشار مختلف مردم برگزار کردیم.

استاندار تهران با اشاره به انتظارات نسل جوان از نمایندگان مجلس، افزود: آشنایی با نظام فکری، آینده پژوهی نمایندگان برای تحقق هدف گذاری‌های بسیار مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از انتظارات و درخواست های نسل جوان از نمایندگان شان در مجلس است.

فخاری در ادامه اظهارداشت: «عمده سوال اقشار مختلفی که با آنها جلسه داشتیم این بود که به چه دلیل رای بدهیم؟ پاسخ این پرسش‌ها، در فکر، تدبر و اراده کاندیداهای انتخابات است؛ داوطلبان انتخابات باید توضیح دهند که مردم باید به اینکه ایرانی قوی داشته باشیم و از دیکتاتوری و شرایط تحمیلی دیکتاتوری دوری بجوییم، رای دهند. امروز افکار عمومی برای پذیرش احزاب، دسته‌جات و گروه های سیاسی در مجلس  چه تفسیری دارند و چه آسیب‌هایی در دوران گذشته و جاری مجلس وارد شده که از طریق آسیب شناسی سهم مشارکت مردم را جبران کنیم نیز از مواردی است که داوطلبان انتخابات باید درباره آن فکر کنند.»

استاندار تهران با اشاره به توقع افکار عمومی از نمایندگان مجلس، تصریح کرد: اقناع از برنامه‌ها، هدفگذاری‌ها، جهت‌دهی‌ها، قول‌های عملی، صداقت‌ها و رفتاری شایسته و در تراز جمهوری اسلامی از جمله توقعات افکار عمومی از نمایندگان مجلس است.

قول می‌دهیم یک رأی له یا علیه کسی جابجا نشود/ مجلس دوازدهم باید تحول‌گرا باشد

انتخابات ایران بر کشورهای منطقه و دنیا تاثیرگذار است

فخاری با بیان اینکه همه سوار یک کشتی هستیم و باید بتوانیم این کشتی را در مسیر پرتلاطم دریای طوفان زده و با همه اختلاف نظر و سلیقه در کنار هم و متحد به سر منزل مقصود برسانیم، تاکید کرد: امروز محیط پیرامونی ما آکنده از حوادث غیرقابل کنترل است و انتخابات آینده آمریکا بر منطقه، تصمیمات و حتی جهت‌گیری‌های ما تاثیرگذار است. انتخابات اروپا نیز تاثیرگذار و تاثیرپذیر است. امروز دنیا به واسطه روابط نزدیکی که ملت ها با هم پیدا کردند نسبت به همدیگر تاثیرگذار و تاثیرپذیر شده اند و در این ارتباط مستقیم کنش‌ها و واکنش ها، انتظار کنش‌گری خاصی داریم که اهداف جمهوری اسلامی را به جلو هول دهد؛ این‌ها انتظاراتی است که با بلوغ سیاسی مردم، انتظار جدید را از مجلس دوازدهم ایجاد می‌کند.

استاندار تهران در ادامه گفت: اگر قرار باشد شعارهای پیشرفت و عدالت را محقق کنیم، اختیارات دولت را کاهش دهیم بدون تعارف از سرپنجه تدبیر نمایندگان استخراج می‌شود. اگر در جایی خلا وجود دارد یا اینکه در جای فساد تولید می‌شود نتیجه عدم نظارت مجلس است. مجلس ریل گذار انسان پروری و جایگاه حرکت نسل آینده و تامین کننده نیاز اساسی امروز و آینده کشور است و در یک جمله همانطور که امام گفت، مجلس عصاره ملت است و باید خود را در این تراز نشان دهد.

مجلس دوازدهم تحول گرایانه باشد

وی تاکید کرد: «فکر نکنیم که مجلس دوازدهم بر همان منوال مجلس یازدهم خواهد بود بلکه از مجلس دوازدهم انتظاری تحول گرایانه وجود دارد». امروز در مسائل اساسی که در سطح استان مواجهیم موضوعات اقتصادی است و ما باید در زمینه چگونگی مبارزه با تورم و تحول در زیرساخت‌های اقتصادی پاسخگو باشیم. در حوزه‌های فرهنگی و مسایل اجتماعی و حتی در حوزه مهاجرتها و بارگذاری جمعیتی تهران و تامین زیرساخت‌های اصلی به ویژه آب باید برنامه داشته باشیم.

فخاری ادامه داد: در افق ۱۴۰۵ جمعیت تهران باید به عددی حدود ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد اما امروز بالای بر ۱۴ میلیون نفر جمعیت در تهران زندگی می کنند که نشان می دهد مطابق با برنامه نتوانسته‌ایم عمل کنیم؛ بنابراین مجلس آینده تکالیف سنگینی بر عهده دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس حدود ۹۴ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند، گفت: در شرایطی که ۷ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در استان تهران وجود دارد باید ببینیم چگونه می توانیم سهم مشارکت عام را به حداکثر برسانیم.

وی با اشاره به حضور پانزده و نیم درصدی بانوان به عنوان داوطلب انتخابات مجلس، گفت: حضور بانوان به عنوان داوطلب انتخابات مجلس بیانگر سطح مشارکت بزرگ و وسیع خواهرانی است که شایستگی و لیاقت خدمت در قالب یک نماینده قابل اعتماد به مردم را دارند.

قسم جلاله می‌خورم که آنچه که مردم تا کنون اراده کردند محقق شده‌است

استاندار تهران گفت: قسم جلاله می‌خورم که آنچه که مردم تا کنون اراده کردند محقق شده‌است و غیر از این هم نیست چراکه اصوات انقلاب ما مبتنی بر اراده مردم است و اگر اراده و خواست مردم و هدایت امام و رهبری نبود، امروز کشور در این جایگاه قرار نداشت.

فخاری در پایان تاکید کرد: به عنوان خدمت‌گذار مردم دو کار را انجام می دهیم و دو کار را نیز داوطلبان انتخابات باید انجام دهند؛ امنیت و سلامت انتخابات را برای داوطلبان انتخابات مجلس با تمام وجود تضمین می‌کنیم و قول می‌دهیم که یک رای له یا علیه کسی جابجا نشود و امنیت انتخابات را تامین کنیم اما انتظار ما این است که حتی در ۳ روز باقی مانده تا انتخابات، مشارکت و رقابت در انتخابات از سوی داوطلبان مورد توجه قرار بگیرد.

قول می دهیم یک رای له یا علیه کسی جابجا نشود/ مجلس دوازدهم باید تحول گرایانه باشد

احمد قیومی نیز در این همایش از زحمات یک ساله دست اندرکاران انتخابات تقدیر کرد و گفت: در این یک سال تلاش شده است تا انتخاباتی متفاوت، شایسته و در خور انقلاب اسلامی و بهتر از سنوات قبل برگزار کنیم.

فرماندار تهران با اشاره به انصراف ۳۶۰ نفر تا زمان اعلامی، افزود: سه هزار و ۳۸۷ نفر برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس باقی ماندند که ۵۵۰ نفر از آنها زن هستند.

قیومی با اشاره به آمادگی تمام عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات، گفت: آمادگی کامل داریم تا مردم تهران ۳۰ نماینده خود در مجلس را انتخاب کنند.

وی با اشاره به تایید صلاحیت ۷۰درصد داوطلبان ثبت نامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، خاطرنشان کرد: بزرگترین حوزه انتخابیه کشور را داریم که از ۱۱ هزار ثبت نامی اولیه نامزدهای انتخاباتی در نهایت به سه هزار و ۳۸۷ نفر رسیدیم.

کد خبر 1751926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha