واکنش بازیگران مطرح یونانی به حوادث غزه

بازیگران یونانی در پی گذشت چندین ماه از آغاز جنگ غزه با هم همصدا شدند و پیامی ویدیو ای را با عنوان "ترس ما را بی تفاوت می کند" منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، تنی چند از بازیگران مطرح یونانی علیه وضعیت جنگی حاکم بر غزه ویدیویی را منتشر کردند تا از این طریق مخالفت خود را با این جنگ بیان کنند. ابتکار عمل این اقدام متعلق به بازیگر مطرح و دونده دوی ماراتن یونانی آقای آگیس ایمانوئیل است که در سال ۲۰۲۱ با هدف افزایش آگاهی عمومی تا شهر گلاسکو واقع در اسکاتلند دوید. هدف این ویدیو افزایش آگاهی از وضعیت جنگ در غزه و شرایط بحرانی آن است.

بازیگرانی که در این ویدیو صحبت می کنند عبارتند از: گراسیموس اسکیادرسیس، یوآنا آسیماکوپولو، جورج کرانیوتیس، دیمیتریس لالوس، میرتو آلیکاکیس، رنوس روتاس، اسپیروس بیبیلاس.

مبتکر این طرح در خصوص این اقدام می‌گوید: "ما مواضعمان موافق با راه صحیح و آشکارا علیه جنگ است. هم سو با ضعیفان، غیرنظامیان، کودکان و علیه ترس و ویرانی موضع می گیریم. ترسی که ما را نیز بی تفاوت و غیرفعال می کند."

وی همچنین می گوید: «اگر تنها درصد کمی از مردم فریاد بزنند، جنگ و مرگ هزاران کودک متوقف نمی شود، بلکه این جنگ زمانی متوقف می شود که به این سؤال که کشیش پروتستان فلسطینی اسحاق برای همه ما مطرح کرده است، پاسخ داده شود: "وقتی در غزه نسل‌کشی انجام می‌شود، کجایی؟" و یا این جمله که "من اینجا هستم برای اینکه کاری را انجام دهم تا جنگ متوقف شود."

این ویدیو با زیرنویس انگلیسی و در صفحات مختلف اجتماعی و سایت های خبری منتشر شد.

کد خبر 1751940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha