آخرین وضعیت راه‌های گیلان

طبق گزارش های دریافتی همه راههای اصلی استان گیلان باز است و فعالیت برای بازگشایی مسیرهای مسدود ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ‌ غلامعلی نیک فهم به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در راه های مواصلاتی استان گیلان اشاره کرد و افزود: بارش خفیف برف در️ محور سیاهکل - دیلمان (حداکثر ارتفاع برف : ۱۵۰ سانتیمتر) ️ محور بلوردکان - خصیب دشت (حداکثر ارتفاع برف : ۱۴۰ سانتیمتر) و ️ بارش خفیف برف در برخی محورهای مواصلاتی شهرستان های رشت، آستانه و سیاهکل ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به سایر محورهای مواصلاتی استان اشاره و تصریح کرد: گردنه الماس در محور اسالم-خلخال (توقف بارش برف، ارتفاع برف ۶۰ سانتیمتر)، ‌ زندانه در محور پونل-خلخال (توقف بارش برف، ارتفاع برف ۶۰ سانتیمتر + انسداد مسیر) گردنه کوهین در محور رشت-قزوین (توقف بارش برف + یخبندان) گزارش شده است. ‌

وی اضافه کرد: محور پونل-خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال به دلیل احتمال ریزش و نبود ایمنی کافی همچنان مسدود است.

نیک فهم تصریح کرد: ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است.

وی گفت: برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اظهار کرد: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان گیلان بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی استان گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار می باشد.


راه دسترسی ۹ روستای شهرستان رشت مسدود است

فرماندار رشت گفت: در حال حاضر راه دسترسی و برق ۹ روستای این شهرستان قطع است که با تلاش نیروهای امدادی تا امشب شرایط این مناطق عادی خواهد شد.

کیا عاشوری ادامه داد: به دلیل بارش سنگین برف در شهرستان رشت، به ویژه منطقه سنگر و امام زاده هاشم،  در حال حاضر راه دسترسی و برق ۵ روستای بخش سنگر قطع است که نیروهای راهدای در تلاشند تا مسیرها را هرچه زودتر در این منطقه بازگشایی کنند و نیروهای شرکت توزیع برق هم تا امشب برق این روستاها را وصل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هیچ گونه قطعی آب و گاز تاکنون در شهرستان رشت گزارش نشده است، افزود: در حال حاضر همه راه‌های اصلی شهرستان رشت باز است و تردد خودروها جریان دارد.

فرماندار رشت همچنین از قطع راه و برق ۴ روستای منطقه امام زاده هاشم این شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل بارش سنگین برف و شکسته شدن و سقوط درختان بر روی کابل‌های برق، جریان برق این روستاها قطع شده که نیروهای راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

عاشوری با اشاره به قطع بارش برف در منطقه، گفت: در این شرایط،  امداد رسانی دستگاه‌های خدمات رسان با سرعت و سهولت بیشتری در حال انجام است.

وی با اشاره به وضعیت نانوایی‌های شهرستان و نظارت بر فعالیت همه واحدها به ویژه در شرایط برفی، اضافه کرد: ۵ هزار کیسه آرد مازاد برای تامین نان مردم شهرستان رشت، به زودی در نانوایی‌های شهرستان توزیع می‌شود.

کد خبر 1751945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha