ممنوعیت میزبانی از خطبا و قاریان در مساجد بحرین در ماه رمضان

مقامات آل خلیفه با وجود استقبال از یک موزیسین بین المللی، تصمیمی مبنی بر ممنوعیت میزبانی از خطبا و واعظان و قاریان در مساجد و حسینیه‌ها در ماه مبارک رمضان را اتخاذ کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بحرین الیوم، جمعیت اسلامی الوفاق در بحرین تصمیم مقامات آل خلیفه مبنی بر جلوگیری از میزبانی خطبا و واعظان و قاریان و مداحان در مساجد و حسینیه‌ها در طول ماه مبارک رمضان را محکوم کرد.

الوفاق در بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم برای سرکوب آزادی‌ها و احیای شعائر مذهبی در این کشور انجام می گیرد. مدیریت اوقاف جعفری و اهل تسنن براساس دستورات دولت از میزبانی واعظان، قاریان و مداحان در ماه مبارک رمضان توسط مسئولان مساجد و حسینیه‌ها و فعالیت های مذهبی جلوگیری کنند.

الوفاق تاکید کرد: این تصمیم پس از استقبال مقامات آل خلیفه از یک نوازنده بین المللی و تجلیل از او در یک مراسم خصوصی صورت گرفت. این اقدام سوالاتی درباره ترجیح رژیم به هنر بر مذهب را مطرح کرد.

این جمعیت اسلامی بحرین تاکید کرد: این اقدام دخالت مستبدانه در امور دینی و محروم کردن شهروندان از حق شان در گوش دادن به سخنان خطبا و قاریان و مداحان در طول ماه رمضان است.

الوفاق اعلام کرد: این اقدام اولین بار در نوع خود نیست، زیرا وزیر کشور بحرین پیش از این با نزدیک شدن به عاشورای سال گذشته(۲۰۲۳) خود را درگیری این مسئله کرد، به طوری که در سخنانی در نشست با مدیریت اوقاف جعفری و هیئت موکب‌های حسینی و برخی از روسای حسینیه‌ها، میزبانی از خطبای حسینی از خارج از بحرین را ممنوع کرده بود. همچنین راههای گردشگری مذهبی در عاشورای حسینی در بحرین را مسدود کردند.

الوفاق تاکید کرد: مقامات بحرینی در ماه رمضان گذشته میزبان قاری بین المللی شیخ محمود شحات بودند و اهل تسنن قصد داشتند باردیگر میزبان وی باشند، اما با این تصمیم جدید امکان میزبانی وجود ندارد.

کد خبر 1752148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha